۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

گردشگری مولفه اصلی توسعه منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد اروند گفت: صنعت گردشگری موتور محرکه و مولفه اصلی توسعه منطقه آزاد اروند و متعاقب آن رونق اقتصادی بنادر آبادان و خرمشهر است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۱۵۷
گردشگری مولفه اصلی توسعه منطقه آزاد اروند
سید مرتضی نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به پتانسیل های بالقوه گردشگری در خرمشهر و آبادان افزود: چنانچه زیرساخت های لازم از جمله هتل در این مناطق آماده شود سالانه می توان تا پنج میلیون گردشگر را جذب کرد.
وی با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد اروند برای فراهم کردن تسهیلات به بخش خصوصی برای ساخت هتل پنج ستاره در خرمشهر و آبادان گفت: با فراهم کردن زیرساخت ها و ساماندهی سواحل  و جزایر منطقه می توان جنوب خوزستان را به قطب اصلی گردشگری در ایران تبدیل کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه با همین امکانات محدود در زیرساخت سالانه حدود دو میلیون گردشگر به بنادر آبادان و خرمشهر سفرمی کنند افزود: باید زمان ماندگاری گردشگران را افزایش داد.
نعمت زاده از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک یاد کرد و افزود: هر گردشگر می تواند پنج فرصت شغلی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم تاسیس منطقه آزاد اروند ، احیا صنعت گردشگری در آبادان و خرمشهر بوده است افزود: برای رونق و پا گرفتن صنعت گردشگری باید همه بخش ها با یکدیگر تعامل داشته باشند تا بتوان از همه ظرفیت های گردشگری منطقه استفاده کرد.
وی گردشگری آبی ، بازارچه های مرزی ، بازارهای ته لنجی ، ابنیه ها و آثار هشت سال دفاع مقدس ، تاسیسات بندری و ساحلی ، آبراه اروندرود و کارون ، جزیره زیبای مینو ، نخیلات و مردمان خونگرم را از جاذبه های گردشگری در بنادر خرمشهر و آبادان بیان کرد.
وی در پایان گفت: با برداشته شدن تحریم ها ، زمینه برای حضور شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری در محدوده منطقه آزاد اروند فراهم شده است.
در جریان سفر هیئت دولت به خوزستان  در دی ماه 1392، دو شهرآبادان و خرمشهربه محدوده منطقه آزاد اروند افزوده شد و با  این تحول مساحت این منطقه از 17هزار هکتار به دو برابر افزایش یافت. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار