۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

آلودگی میکروبی در شناگاه ها نداریم

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از پیش بینی ورود موج عظیم گردشگران به سواحل این استان در تعطیلات تابستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۹۷۴
آلودگی میکروبی در شناگاه ها نداریم

علی شادمان به خبرنگار مانا گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می شود در ایام تعطیلات تابستان شاهد ورود سیل عظیمی از گردشگران به استان مازندران باشیم، لذا هماهنگی های لازم بین بخش های مختلف استان در حال انجام است.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین این اقدامات برگزاری جلسات با فرمانداران شهرستان های ساحلی و مدیران طرح های سالم سازی دریا بوده است.
وی ادامه داد: در این جلسات از آنها خواسته شده است تا در ایام تعطیلات تابستان پیش رو به صورت مستمر در محل کار خود حضور داشته باشند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به رشد 40 درصدی ورود گردشگران به سواحل مازندران طی سال جاری گفت: بنابراین با توجه به گرمای شدید هوا در سایر شهرستان های کشور و نیز ایجاد زیرساختهای گردشگری مناسب در استان مازندران پیش بینی می شود، در تعطیلات پیش رو موج عظیمی از گردشگران وارد استان شوند.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در مجموع تابستان سال گذشته 20 میلیون نفر گردشگر وارد سواحل مازندران شده بودند.
شادمان عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم این مسافران به سمت سواحل و دریا خواهند رفت بیشترین تمرکز را برای خدمات رسانی مناسب در سواحل خواهیم داشت.
وی گفت: گردشگران باید حفظ جان خود و ایجادسفری خاطره انگیز از شنا کردن در خارج از طرح های سالم سازی به طور جدی خودداری کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اذعان داشت: همچنین گردشگران باید نهایت همکاری را با ناجیان غریق داشته باشند و توصیه های آنها را جدی بگیرند.
لزوم حفاظت محیط زیست دریا توسط گردشگران
وی رعایت مسائل زیست محیطی در سواحل و دریا را برای حفاظت از محیط زیست دریایی توسط گردشگران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: ورود پسماندها در سواحل و دریا به مرور زمان باعث خواهد شد که زیبایی این مناطق از بین رود.
شادمان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اینکه ساحل نشینان در استان مازندران دارای آداب و رسوم ویژه خود هستند، لذا گردشگران باید با رعایت شئونات نسبت به تبادل فرهنگی با مردم مازندران اقدام کنند تا شرایطی فراهم شود که ورود گردشگران لطمه ای به فرهنگ استان وارد نکند.
وی از تدوین طرح جامع برگزاری جشنواره های فرهنگی در طرح های سالم سازی دریا طی تابستان امسال خبر داد و گفت: اجرای موسیقی سنتی، جشنواره مجسمه های شنی، جشنواره بادبادکها و ایستگاه های صنایع دستی از جمله این برنامه های خواهد بود.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: این بسته فرهنگی برای نخستین بار برای اجرایی شدن به مدیران طرح های سالم سازی دریایی ابلاغ شده است که باعث می شود مردم بیش از پیش برای استفاده از شناگاه ها به سمت طرح های سالم سازی دریا جذب شوند.
گزارشی مبنی بر آلودگی میکروبی شناگاه ها نداریم
وی در خصوص اعلام آلودگی های میکروبی در شناگاه های دریای خزر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی در خصوص آلودگی میکروبی شناگاه های استان به مسئولان استانداری از سوی سازمان محیط زیست اعلام نشده است.
این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست از آلودگی میکروبی شناگاه های مازندران خبر داده و اعلام کرده بود شناگاه های آلوده به مسئولان استان های شمالی معرفی شده اند.

برچسب ها: مازندران شناگاه
ارسال نظرات
آخرین اخبار