۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

کاهش 7 برابری صید میگو در آبهای بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: میزان صید میگو از5 هزار تن در سال‌های گذشته اکنون به 700 تن کاهش یافته است که نتیجه صید غیر قانونی و صدمه دیدن ذخائر آبزیان است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۴۹۱۰
کاهش 7 برابری صید میگو در آبهای بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین بهمنیاری با اشاره به اینکه صید میگو معمولا از اواسط مرداد ماه آغاز می‌شود اظهار داشت: تا زمان تعیین زمان صید میگو از دریا روی صیادان برای صید آبزیان جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح دریابس برای حفظ ذخائر آبزیان اجرا می شود افزود: به دلیل برداشت بی رویه، استفاده از روشهای صید غیرقانونی از سوی برخی صیادان متخلف و افزایش تلاش صیادی میزان صید در استان بوشهر بشدت کاهش یافته است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از فعالیت گشت‌های تحقیقاتی برای ارزیابی ذخائر میگو و تعیین زمان صید میگو خبرداد و اظهارکرد: گشت های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور دربوشهر راهی دریا شده و تا زمانی که 75 درصد ذخائرمیگو به سایز 12.5 سانتی متر برسد، اجازه صید این آبزی داده نمی شود.
بهمنیاری درباره وجود برخی کشتی های کشورهای دیگر در دریا برای صید میگو گفت: اینها شایعاتی است که برخی افراد متخلف و زیاده خواه برای تشویش اذهان عمومی مطرح می کنند.
وی اظهارکرد: طرح دریابست به پیشنهاد تعاونی و اتحادیه صیادی استان بوشهر اجرا و استان خوزستان نیز در مناطق مشترک با استان بوشهر نیز طرح دریابست را اجرا کرده است.
بهمنیاری درمورد وجود میگو در بازار با وجود این که هنوز فصل صید میگو شروع نشده است افزود: تاکنون 10 تن میگوی قاچاق در استان بوشهر کشف شده که بیشتر این محموله ها از استان خوزستان وارد این استان می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار