روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

توسعه بندر شهید بهشتی، تهدیدی برای محیط زیست نیست

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ساخت سازه های فلزی و بتنی در راستای اجرای طرح های توسعه ای در بندر شهید بهشتی باعث حفاظت بیشتر محیط زیست دریایی در این منطقه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۸۹۵
توسعه بندر شهید بهشتی، تهدیدی برای محیط زیست نیست

سیاوش رضوانی در خصوص حفاظت محیط زیست دریایی منطقه به دنبال اجرای طرح توسعه اسکله شهید بهشتی به خبرنگار مانا گفت: قبل از انجام هر اقدامی در راستای طرح توسعه اسکله شهید بهشتی تمام مطالعات زیست محیطی انجام شده و به تایید سازمان محیط زیست کشور رسیده است.
این مقام مسئول در چابهار به جابه جایی مرجان ها برای اجرای طرح توسعه اسکله شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این امر در تمام دنیا مرسوم است و اینگونه نیست که حفاظت از محیط زیست مانع انجام طرح های کلان توسعه ای و اقتصادی در کشورها شود.
وی ادعای برخی مسئولان سازمان محیط زیست مبنی بر عدم پرداخت اعتبارات لازم جهت حفاظت و پایش مرجان های جابه جا شده در راستای اجرای توسعه بندر شهید بهشتی را بی اساس دانست و گفت: این اعتبارات به طور کامل در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور جابه جایی مرجان ها بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده است که نشان از توجه ویژه سازمان بنادر به حفاظت از محیط زیست دریایی دارد.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست دریایی در پاییز سال 91 با استفاده از این اعتبارات موفق به جابه جایی بیش از 30 هزار کلونی مرجانی شدند که این امر در کشور در نوع خود بی نظیر بود.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: همچنین اخیراً نیز 160 میلیون تومان به منظور نصب دوربین جهت پایش مرجان های جابه جا شده از سوی اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اختیار اداره محیط زیست استان قرار گرفت.
این مقام مسئول در چابهار در ادامه تاکید کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی نه تنها محیط زیست دریایی منطقه را تهدید نکرده بلکه باعث حفاظت بیشتر انواع آبزیان نیز شده است.
به گفته وی، ساخت دایک ها و موج شکن های جدید که به منظور طرح توسعه اسکله شهید بهشتی صورت گرفته نه تنها به محیط زیست دریایی منطقه آسیب وارد نکرده است، بلکه پناهگاه امنی را برای آبزیان منطقه ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: پایش های صورت گرفته حاکی از آن است که تعداد خیارهای دریایی در منطقه طرح توسعه اسکله شهید بهشتی نسبت به قبل چندین برابر افزایش یافته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حفاظت محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی های دریایی ناشی از تردد شناورها همواره به عنوان یکی از مهمترین برنامه های سازمان بنادر ودریانوردی در تمام بنادر کشور اجرا شده است.
وی گفت: در این راستا بسیاری از تجهیزات لازم جهت مقابله با آلودگی دریا با استفاده از اعتبارات سالانه ای که به این امر اختصاص می یابد خریداری و در انبارهای بنادر نگهداری می شود تا در صورت وقوع آلودگی دریایی ناشی از تردد شناورها به منظور از بین رفتن آن اقدامات لازم انجام شود.
رضوانی در خاتمه تاکید کرد: باید توجه داشت حفاظت محیط زیست دریایی نباید به عنوان مانعی برای انجام طرح های توسعه ای در کشور قلمداد شود بلکه با رعایت موازین زیست محیطی نیز می توان اقدام به انجام طرح های کلان توسعه ای کرد.

برچسب ها: چابهار مرجان
ارسال نظرات

نظرات کاربران

دانشجویان زیست دریا دانشگاه دریانوردی چابهار Iran (Islamic Republic of) ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
0
0
ظاهراً اعتبارات خوبی به سازمان محیط زیست داده شده است اما واقعاً برای مرجان ها هزینه شده است ؟ما که در چابهار هستیم هیچ فعالیتی از محیط زیست برای حفاظت مرجان های جابجا شده نمیبینیم ، واقعا محیط زیست بعد از جابجایی ، مرجان ها را بررسی کرده است؟ این مرجان ها پس از جابجایی به امان خدا رها شده اند کسی نیست که از آنها مواظبت کند چه برسد به بررسی . هر کس می تواند به راحتی وارد این جای مرجانی شود و انجا شنا کند ما ندیدیم محیط زیست اونجا برنامه ای داشته و کار حفاظت می کند شما هم می توانید به راحتی وارد جای مرجانی شوید و آنها را بردارید . پس این محیط زیستی ها و بنادری ها که این همه هزینه کردند کجا هستند و بگنند چه برنامه های برای مرجان ها انجام دادند تا ما دانشجویان در جریان باشیم لطفا از مسئولینی که این همه از اعتبارات دولت هزینه می کنند بگویید برنامه هایی که انجام دادند را اطلاع رسانی کنند حرف زیاد می شنویم اما برنامه عملی ...
آخرین اخبار