۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

ایجاد 20 طرح سالم سازی دریا برای اولین بار در گیلان

یکی از راه های جذب مردم به طرح های سالم سازی دریا برگزاری جشنواره های فرهنگی در این طرح ها است تا به این ترتیب مسافران انگیزه بیشتری برای ورود به طرح های سالم سازی دریا داشته باشند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۸۲۸
ایجاد 20 طرح سالم سازی دریا برای اولین بار در گیلان

مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون تعداد 50 طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان گیلان به گردشگران تابستانی ورودی به نوار ساحلی استان خدمات ارائه می دهند.
یونس رنجکش یادآور شد: تابستان امسال تعداد 17 طرح سالم سازی دریا نسبت به تابستان سال گذشته در استان گیلان افزایش یافته است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان یادآور شد: همچنین برای نخستین بار در استان تعداد 20 طرح سالم سازی دیگر هم اکنون با همکاری دهیاری های شهرستان های ساحلی در برخی روستاهای ساحلی استان در حال آماده سازی است که امیدواریم به زودی به بهره برداری رسند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان سال گذشته مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات وزارت کشور تخصیص یافته بود.
به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بیشترین تعداد طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان در شهرستان رشت در مسیر جاده زیباکنار و شهرستان بندر انزلی ایجاد شده اند.
وی ادامه داد: همچنین امسال بیش از 600 نفر ناجی غریق در مناطق خطر آفرین و 200 نفر ناجی غریق در طرح های سالم سازی دریا به گردشگران خدمات ارائه خواهند داد.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: سال گذشته نیز همین تعداد ناجی غریق در تابستان فعال بودند.
وی اذعان داشت: در راستای افزایش کیفیت خدمات ناجیان غریق امسال برای نخستین بار کلاس های بازآموزی برای ناجیان غریق توسط هیئت نجات غریق استان گیلان برگزار شد.
رنجکش در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم گسترش طرح های سالم سازی در استان اظهار داشت: همچنین باید نسبت به تکمیل امکانات موجود در طرح های سالم سازی دریای فعال در گیلان نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: این امر مهم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی می تواند در آینده نزدیک محقق شود.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از مردم خواست تا از شنا کردن در مناطق خطرآفرین و خارج از طرح های سالم سازی جداً اجتناب کنند، چرا که آمار اثبات کرده که بیشترین میزان غریق هر ساله در خارج از طرح های سالم سازی دریا به وقوع می پیوندد.
وی گفت: در این راستا تبلیغات گسترده نیز صورت می گیرد که امیدواریم مورد توجه گردشگران واقع شود تا شاهد کاهش چمشگیر غرق شدگان در آبهای گیلان باشیم.
رنجکش همچنین یکی دیگر از مهمترین عوامل غرق شدن مسافران را شنا کردن در رودخانه های پرآب و پشت سد های استان گیلان دانست و گفت: شنا کردن در این رودخانه ها از شنا کردن در دریا به مراتب خطرناک تر است که امیدواریم مردم از این امر اجتباب کنند.
وی در خصوص تالاب بین المللی انزلی اظهار داشت: تا کنون موردی از شنا کردن گردشگران در تالاب انزلی گزارش نشده است اما رودخانه های منتهی به تالاب شنا می کنند که گاهی غرق شدگی در این رودخانه ها نیز گزارش شده است.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان متذکر شد: یکی از راه های جذب مردم به طرح های سالم سازی دریا برگزاری جشنواره های فرهنگی در این طرح ها است تا به این ترتیب مسافران انگیزه بیشتری برای ورود به طرح های سالم سازی دریا داشته باشند.
رنجکش عنوان کرد: در همین راستا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری شهرداری شهرستان های ساحلی برنامه ها و جشنواره های اجتماعی و فرهنگی در طرح های سالم سازی دریا تدارک دیده شده است.
وی اذعان داشت: این جشنواره ها نظیر جشنواره مجسمه های شنی، جشنواره ورزش های بومی و ... پس از اتمام ماه مبارک رمضان در طرح های سالم سازی دریای استان برگزار می شود.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان گفت: پیش بینی می شود در طول تابستان امسال حداقل 25 میلیون نفر مسافر به نوار ساحلی استان گیلان وارد شوند و از جاذبه های دریا و ساحل بهره مند شوند.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: هر ساله بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان گیلان به شهرستان های انزلی، رشت، آستارا و لاهیجان سفر می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار