۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

افزایش چشمگیر سرانه مصرف میگو در کشور

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی کشور از افزایش چشمگیر سرانه مصرف میگو در کشور طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می شود سرانه مصرف میگو در بازار داخلی امسال از مرز 10 هزار تن عبور کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۳۴۹
افزایش چشمگیر سرانه مصرف میگو در کشور

رئیس اتحادیه پروش دهندگان میگوی کشور به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون در سراسر دنیا میگو به عنوان یکی از مواد غذایی کامل و سالم مورد استفاده قرار می گیرد.
علی اکبر خدایی، گفت: در کشور ما نیز بر اساس آمار اعلام شده از مجموع میزان 12 هزار تن میگوی تولید شده در سال 92 بیش از چهار هزار تن میگوی پرورشی در بازار داخلی به مصرف رسید.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز شش هزار و 500 تن میگوی پرورشی از مجموع تولید22 هزار تن میگوی پرورشی در بازار داخلی به فروش رسید.
خدایی خاطرنشان کرد: با توجه به روند صعودی افزایش مصرف میگوی پرورشی در بازار داخلی، پیش بینی می شود میزان مصرف میگوی پرورشی در بازارهای داخلی کشور امسال به 10 هزار تن افزایش یابد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی کشور از افزایش چشمگیر سرانه مصرف میگوی پرورشی در کشور طی دو سال گذشته خبر داد.
وی تصریح کرد: دلیل این افزایش چشمگیر آشنایی بیش از پیش عموم مردم با خواص بالای این محصول دریایی است.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگو بیان کرد: وزن خالص میگو در مقایسه با گوشت قرمز از قیمت مناسب تری برخوردار است.
خدایی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این در حالی است که پروتیین موجود در میگو به مراتب بالاتر و مفید تر از پروتیین گوشت قرمز است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر طی دو سال گذشته محصولات با کیفیت و بسته بندی مناسب در تمام فروشگاه های کشور عرضه شده که همین امر نیز در افزایش سرانه مصرف میگو نقش موثری داشته است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی کشور خاطرنشان ساخت: تمام امید و پشتوانه پرورش دهندگان برای تولید میگوی پرورشی در سال جاری فروش آن در بازار داخلی است.
وی گفت: چرا که هم اکنون نرخ جهانی میگو کاهش یافته و صادرات این محصول از صرفه اقتصادی خوبی برخواردار نیست.
خدایی بیان کرد: صادرات میگوی تولید شده سال گذشته هنوز به اتمام نرسیده است و صادرات به تدریج در حال انجام است.
وی تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش روند صعودی مصرف میگو در بازار داخلی باشیم و رقمی بیشتر از 10 هزار تن را برای مصرف داخلی به ثبت رسانیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکل نقدینگی پرورش دهندگان و تولید بالای میگوی پرورشی در سال جاری، میگوها با قیمت مناسب تر نیز در بازار داخلی عرضه شود تا بیش از پیش شاهد افزایش سرانه مصرف این محصول دریایی باشیم.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار