۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از آمادگی این بندر به منظور راه اندازی خط مسافربری به مقصد جزیره ابوموسی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۸۹۲
راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی

اسماعیل مکی زاده به خبرنگا مانا گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در بندر لنگه این آمادگی وجود دارد که خطوط مسافری از بندرلنگه به مقصد جزیره ابوموسی را راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: این امر از ابتدای سال جاری به مالکان کشتی های مسافربری اعلام شد تا در صورت تمایل برنامه ریزیهای لازم را جهت راه اندازی خط مسافری بندرلنگه – ابوموسی انجام دهند.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه اظهار داشت: از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و از محل وجوه اداره شده، تسهیلات لازم جهت خرید و یا ساخت شناور در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: به منظور راه اندازی یک خط مسافربری عوامل مختلفی درگیر هستند که مهمترین آنها وجود مسافر، خطوط کشتیرانی و نیز تجهیزات بندری و اسکله های مسافری است.
مکی زاده اذعان داشت: همچنین عامل مهم دیگر در این امر، مدیریت خارج از بندر است که شامل مدیریت از سوی دفاتر خدمات مسافرتی، شهرداری ها، سازمان میراث فرهنگی و استانداری ها است.
وی گفت: در راستای راه اندازی خط مسافربری بندر لنگه به جزیره ابوموسی ، اداره بنادر و دریانوردی این بندر تمام امکانات بندری لازم را جهت راه اندازی این خط مسافری در اختیار مالکان کشتی ها علاقه مند برای تردد در این مسیر قرار خواهد داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه با اشاره به اینکه مسافت زمانی از بندر لنگه به جزیره ابوموسی تقریباً دو ساعت راه دریایی است، اظهار داشت: نزدیکترین و بهترین گزینه انتخاب مسیر دریایی برای تردد از سرزمین اصلی به این جزیره، بندر لنگه است.
وی اذعان داشت: با راه اندازی خط مسافربری از بندر لنگه به جزیره ابوموسی شاهد رونق گردشگری در این جزیره خواهیم بود.
مکی زاده یادآور شد: با ورود گردشگران به جزیره ابوموسی علاوه بر آشنایی آنها با جاذبه های زیبای طبیعی این جزیره با فرهنگ و آداب و رسوم ویژه بومیان منطقه نیز آشنا خواهند شد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین فاکتورهایی که باعث رونق اقتصادی جزیره ابوموسی خواهد شد، مباحث مربوط به حمل و نقل است.
به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوری بندر لنگه، توسعه حمل و نقل دریایی در مسیر بندر لنگه – ابوموسی کمک شایانی به توریسم دریایی منطقه نیز خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعلام آمادگی مالکان شناورهای مسافربری ، بزودی شاهد راه اندازی خط مسافربری در این مسیر باشیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه عنوان کرد: هم اکنون بیشترین جابه جایی مسافران از بندر لنگه به مقصد بنادر چارک و آفتاب صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در ایام پیک بیشترین میزان جابه جایی مسافران از بندر لنگه صوت می گیرد، خاطرنشان کرد: در مجموع طی نوروز 94، هزار و 819 فروند شناور در بنادر چارک، لنگه و آفتاب تردد داشتند که در نوع خود آمار قابل توجهی است.
مکی زاده یادآور شد: در صورت راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر لنگه- جزیره ابوموسی از نوروز سال آینده شاهد رونق چشمگیر حمل و نقل مسافری در شرق استان هرمزگان خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار