۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

رونق طبیعت گردی در بزرگترین جزیره خلیج فارس

نگاه گردشگران ورودی به جزیره قشم از مراکز خرید به سمت طبیعت گردی و بازدید جاذبه های طبیعی و تاریخی پراکنده در سطح جزیره تغییر کرده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۲۰۵
رونق طبیعت گردی در بزرگترین جزیره خلیج فارس معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اخیراً نگاه گردشگران ورودی به جزیره قشم تغییر یافته است.
عبدالجواد کمالی، گفت: در گذشته بیشتر گردشگران با انگیزه خرید به جزیره قشم سفر می کردند و مراکز خرید قشم شاهد سیل انبوهی از مسافران به ویژه در ایام پیک سفر بود.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: اما هم اکنون وضعیت به گونه ای شده است که گردشگران ورودی به جزیره در سطح جزیره قشم سفر کرده و از تمام جاذبه های پراکنده در سطح جزیره دیدن می کنند.
وی تاکید کرد: دیگر تنها قشم پذیرای مسافران نیست بلکه تمام روستاهای جزیره شاهد ورود سیل انبوه گردشگران هستند.
وی گفت: این پراکندگی گردشگران در سطح جزیره علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی برای روستاییان باعث شده تا مشکل کمبود اقامتی در قشم نیز بر طرف شود.
کمالی گفت: از آنجا که در گذشته تعداد زیادی گردشگر فقط وارد قشم می شدند، مکان های اقامتی جوابگوی پذیرش مسافران نبود ولی هم اکنون با سفر گردشگران به روستاهای قشم این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.
به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگران در روستاها، خانه های بومیان منطقه را برای اقامت اجاره می کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: پراکندگی مسافران در سطح جزیره در ایام نوروز باعث شده بود تا دیگر شاهد ترافیک سنگین خودروها در قشم نباشیم.
کمالی تاکید کرد: جنگل های دریایی حرا واقع در سواحل جزیره قشم همواره به عنوان مکانی شناخته می شود که بیشترین میزان گردشگران از آن بازدید می کنند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: همچنین روستای لافت با داشتن آثار تاریخی و طبیعی فراوان، توانسته طی سالهای اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
به گفته وی، قلعه نادری، چاه های طلا، بافت قدیمی روستا با بادگیرهای تاریخی و کارگاه لنج سازی از جمله جاذبه های بندر لافت محسوب می شود.
وی همچنین به غار خربس اشاره کرد و گفت: این غار که در نزدیکی شهر قشم واقع شده، مورد بازدید خیل عظیم گردشگران قرار می گیرد.
کمالی برگزاری گشت های دریایی در آبهای اطراف جزیره قشم را برای گردشگران بسیار جذاب عنوان کرد و گفت: در این میان برگزاری تورهای سفر به جزیره هنگام برای دیدن دسته های دلفین از طرفداران ویژه ای در گروه گردشگران و طبیعت گردان برخوردار است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: استفاده از تفریحات دریایی همچون جت اسکی، قایق سواری و غواصی نیز از دیگر جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون طبیعت گردان زیادی برای تماشای لحظه تخم گذاری لاک پشت ها و نیز بیرون آمدن بچه لاک پشت ها به سواحل روستای شیب دراز سفر می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار