۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

19 میلیون تن کالا از پارس جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در 11 ماه امسال 19 میلیون تن محصولات پارس جنوبی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی عسلویه صادر شده است که رشد 27 درصدی دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۲۳۵۱
19 میلیون تن کالا از پارس جنوبی صادر شدبه گزارش خبرنگارمانا از بوشهر احمد پورحیدر با اشاره به اینکه گمرک عسلویه فعال‌ترین گمرک در استان و کشور است گفت: بیش از 60 درصد محصولات صادراتی استان بوشهر از این گمرک صادر می‌شود که نقش مهم آن در این حوزه را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه میعانات گازی مهم‌ترین محصولات صادر شده است گفت: در 11 ماه امسال 19 میلیون تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی صادر شده که 10 میلیون تن آن میعانات گازی به ارزش 9 میلیارد دلار است.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر از افزایش رشد 27 درصدی صادرات کالا از پارس جنوبی خبرداد و گفت: کالای صادر شده بیش از 16 میلیارد دلار ارزش دارد که از نظر ارزشی نسبت به سال قبل 28 درصد رشد نشان می‌دهد.
پورحیدرمیعانات گازی ،پلی اتیلن، پارازایلین، سیمان، متانول، بوتان و کوده اوره عمده‌ترین کالاهایی صادراتی دانست و گفت: این محصولات به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، سوریه، افغانستان، روسیه، مصر و کره جنوبی صادر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار