۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

روند تجهیز بنادر نباید متوقف شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روند توسعه و تجهیز بنادر کشور علی رغم تحریم ها و مشکلات موجود نباید متوقف شود .
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۳۰۷
روند تجهیز بنادر نباید متوقف شودبه گزارش خبرنگار مانا محمد سعیدنژاد که در مراسم تودیع و معارفه معاونان سازمان بنادر و دریانوردی سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه و تجهیز بنادر شمالی و جنوبی کشور درصدد است از توانمندی بخش خصوصی در این زمینه استفاده کند.
وی ادامه داد : تحت هر شرایطی و علی رغم تحریم ها و مشکلات موجود روند توسعه و تجهیز بنادر کشور نباید متوقف شود .
با کمبود نیروی آموزش دیده دریانورد مواجه هستیم 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ما با کمبود نیروی آموزش دیده دریانورد مواجه هستیم گفت : علی رغم اینکه حدود 140 هزار آموزش دیده دریایی در کشور مشغول به کار هستند اما همچنان با کمبود نیروی متخصص دریانورد مواجه هستیم.
وی ادامه داد : موضوع آموزش دریایی در کشور به خصوص در دانشگاههای می بایست جدی گرفته شود و معاونت دریایی این سازمان مسئولیت این مهم را به طور جدی پیگیر خواهد شد..
تاکید بر فرهنگ سازی دریایی در کشور
سعیدنژاد با تاکید براهمیت فرهنگ عمومی توجه به دریا گفت : فرهنگ دریایی می بایست در سطح کشور نهادینه شود.
وی درادامه با گرامیداشت روز مهندس با اشاره به تاریخ 5 هزار ساله مهندسی در ایران، نقش مهندسان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی، به ویژه در طول جنگ تحمیلی، را حائز اهمیت و اساسی خواند.
سعیدنژاد با یادآوری تلاش جامعه دریایی و بندری کشور به هنگام جنگ تحمیلی، گفت : با تلاش مجموعه دریایی کشور چه در بخش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چه در شرکت ملی نفتکش و چه در بخش بنادر، هیچگاه جریان ورود و خروج کالا به کشور طی جنگ 8 ساله قطع نشد.
مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه نقش مهندسان در پیشرفت کشور ممتاز است، گفت : امیدواریم که با تلاش خستگی ناپذیر بخش دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای، تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شود. هرچند اطمینان داریم که در صورت تداوم تحریم، این شرایط نیز با آمادگی کامل مهندسان کشور پشت سر گذاشته می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار