۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

توسعه كیش انگیزه پیوستن به مناطق آزاد

معاون اقتصادی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد: توسعه کیش انگیزه دیگر مناطق کشور برای پیوستن به مناطق آزاد شده است
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۰۱۲۵
	توسعه كیش انگیزه  پیوستن به مناطق آزاد
به گزارش مانا نشست تخصصی بررسی قوانین ومقررات بانكی ،بیمه ای وبازارسرمایه درمناطق آزاد وویژه اقتصادی درحاشیه اولین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانك، بیمه و سرمایه و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری برگزار شد. 
در این نشست معاون اقتصادی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی  با اشاره به تحولات شکل گرفته در صد سال اخیر در ایران و اداره کشور بر اساس رای مردم گفت: 35سال برای دموکراتیزه کردن کشور تمرین کرده ایم. 
معزالدین با تاکید بر اینکه در هر یک از ارکان جامعه نیاز به حرکت به سمت راهبردهای مردمی است برگزاری چنین نشست های هم اندیشی را کمک به این راهبرد ماندگار تاریخ کشور و مورد رضایت خدا دانست. 
وی با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی کشور نیاز مند سرمایه است گفت: در سیر تحولات پولی و مالی کشور بی توجه به روش های مختلف در نهایت تنها روش به کار گرفته شده اوراق مشارکت تالار بورس با استفاده از سرمایه های تک تک مردم بوده است .
معاون اقتصادی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد که به یاری اعضای این نشست جریانی سازماندهی شود که در صورت رفع تحریم ها استعداد جذب منابع خارجی و در غیر اینصورت چگونگی اتکا به سرمایه داخلی تدوین شده باشد.
وی با بیان ضرورت بستر سازی قوانین مطابق قوانین بین المللی بر لزوم ایجاد بانک های بین المللی دركشورتاکیدکرد.
معزالدین دو آسیب تحریم را عدم امکان مراودات پولی و رو به خاموشی بردن ظرفیت های مدیریتی در کشور دانست و بر آمادگی استفاده ازظرفیت های خارجی در توسعه کشور تاکید کرد.
وی با اشاره به شناسایی پروژه های قابل اجرا در مناطق آزاد و معرفی آنها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز کشور را نیاز ریالی و نه دلاری دانست.
معزالدین انتظار تامین منابع تنها از طریق بانک ها را مانع پاسخگویی به نیاز 3 میلیونی اشتغال در کشور بیان کرد و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه را تنها راه حل برشمرد.
معزالدین با اشاره به اینکه بورس 8 شرکت تامین سرمایه را برای همکاری با مناطق آزاد کشور معرفی کرده است و هدف نشست را بررسی راهکارهای اجرایی و عملیاتی این همکاری ها بیان كرد. 
وی با تاکید بر اینکه علم استفاده از بازار سرمایه به اندازه علم سدسازی در ایران رشد نکرده است گفت: ما در بخش های مختلف صنعت، مهندس مشاور به اندازه کافی داریم اما در زمینه بازار و بورس و سرمایه و صنعت بیمه فاقد مشاور کافی هستیم و نسبت به کشورهای دیگر عقب افتاده ایم.
معزالدین نگاه تامین منابع سرمایه از خارج کشور و استفاده از ظرفیت های بیمه ای جهان را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست. 
وی با بیان اینکه 24 بخش از 64 بخش اقتصادی مناطق آزاد کشور فعال هستند ابراز امیدواری کرد بخش های مختلف اقتصادی مناطق آزاد فعال سازی شود. 
معاون اقتصادی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: برخلاف منطقه های آزاد جهان مناطق آزاد ایران از مناطق محروم محسوب می شوند و اعتبارات ملی در توسعه این مناطق منظور نشده است.
معزالدین با اشاره به انتقادهای مطرح درخصوص دروازه واردات بودن این مناطق گفت: برنامه ریزیها در مناطق براین اساس بوده است که با استفاده از درآمد ناشی از واردات از محرومیت ساکنان کاسته شود و در جهت توسعه مناطق به كار گرفته شود .
معزالدین توسعه کیش نسبت به پانزده سال گذشته را یکی از انگیزه های مناطق دیگر برای تبدیل به منطقه آزاد اقتصادی شدن دانست. 
معاون اقتصادی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد که اگر سامان پولی در این مناطق آزاد روشن شود کشورهایی نطیر ترکیه و عراق در کنار سرمایه گذاران داخلی وارد بازار سرمایه ایران خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار