۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

صید 515 تن میگو در آبهای هرمزگان

با گذشت 13روز از آغاز فصل صید، 515 تن میگو در آبهای استان صید شده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۰۱۲۱
صید 515 تن میگو در آبهای هرمزگان

به گزارش مانا از هرمزگان، علیرغم اعلام اداره‌کل شیلات استان هرمزگان مبنی بر کاهش صیدگاه‌های میگو در فصل صید امسال، مدیرکل این اداره از افزایش 35 درصدی صید میگو از آغاز فصل صید میگو امسال، تاکنون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این میزان صید بیش از 120 فروند شناور صیادی کلاس لنج مشارکت داشته اند.
سید پرویز محبی گفت: امسال پیش‌بینی می شود بیش از 350 تن میگو سرتیز و 800تن میگو درشت در آبهای استان توسط صیادان صید شود.
وی افزود: در فعالیت جمع آوری میگو های صید شده 9 شرکت جمع آوری در استان هرمزگان در فصل صید میگو امسال همکاری و مشارکت دارند.
مدیرکل شیلات هرمزگان بازسازی ذخایر و رهاسازی بیش از 30میلیون قطعه بچه میگو در دریا، تشدید فعالیت‌های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و مشارکت صیادان در صید اصولی و قانون مند را از اهم دلایل افزایش صید میگو امسال عنوان کرد.
وی در پایان با اشاره عدم صید میگو در تعطیلات رسمی امسال توسط صیادان در راستای مدیریت بهتر صید و کاهش فشار به ذخایر آبزیان، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر در استان هرمزگان شاهد همکاری های خوبی بین جامعه صیادای و اداره کل شیلات هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر،حفظ ذخایر،مدیریت صید و همچنین رعایت قوانین و مقررات صیادی و دریانوردی بوده ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار