۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

ایجاد 7 هکتار منطقه نمونه گردشگری در جزیره هرمز

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از ایجاد منطقه نمونه گردشگری به وسعت هفت هکتار در جزیره هرمز خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۲۹
ایجاد 7 هکتار منطقه نمونه گردشگری در جزیره هرمز

عباس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هرمز به لحاظ داشتن طبیعت بکر و منحصر به فرد همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت گردانان بوده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت:همچنین این جزیره دارای آثار تاریخی با اهمیت از جمله قلعه پرتغالی ها است .
وی خاطرنشان کرد: جزیره هرمز به دلیل دارا بودن گونه های منحصر به فرد جانوری نیز همواره مورد توجه بوده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به این جذابیت ها و ورود گردشگران به این جزیره، ایجاد امکانات و تسهیلات گردشگری در جزیره هرمز در دستور کار سازمان ما قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جزیره هرمز به تصویب هیات دولت رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، هفت هکتار از اراضی این جزیره با سرمایه گذاری بخش خصوصی به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود.
نوروزی تصریح کرد: بنابراین از تمام سرمایه گذاران علاقه مند در بخش های مختلف گردشگری برای سرمایه گذاری در جزیره هرمز استقبال خواهد شد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: البته قبل از واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی، زیرساختهای اولیه گردشگری از جمله آب ،برق و راه دسترسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با استفاده از اعتبارات ملی در این منطقه گردشگری ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: ساخت هتل و اماکن اقامتی،رستوران ، کلوپ ورزش های دریایی، کمپینگ، سرویس های بهداشتی و نمازخانه،زمین بازی کودکان و ... از جمله اقداماتی است که در راستای ایجاد منطقه نمونه گردشگری در مکان در نظر گرفته شده، احداث خواهد شد.
نوروزی با اشاره به اینکه 18 منطقه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در استان هرمزگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: منطقه نمونه گردشگری جزیره هرمز یکی از مهمترین مناطق نمونه گردشگری نه تنها در استان بلکه در کشور محسوب می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اظهار داشت: جزیره هرمز علاوه بر جذب گردشگران داخلی، پتانسیل و قابلیت جذب گردشگران خارجی را نیز دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار