۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

تخصیص اعتبار برای توسعه صنایع صادرات­گرا در چابهار

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه بندر چابهار نیازمند برنامه ریزی مدون و کارشناسی هستیم پس باید تخصیص اعتبار برای توسعه صنایع صادرات­گرا در منطقه آزاد چابهار مورد توجه قرار گیرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۴۸۱
تخصیص اعتبار برای توسعه صنایع صادرات­گرا در چابهاریعقوب جدگال به مانا گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار که هم اینک 20 سال از آغاز آن می گذرد به عنوان یکی از راهبردهای شتاب یافتن توسعه محور شرق کشور و جذب سرمایه و ایجاد فضای کسب و کار ملی و بین المللی در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاسیس شده است .
وی تصریح کرد: وجود موانع مختلف از جمله عدم اجرای دقیق قوانین و بعضا تعبیرها و برداشت های سلیقه ای که به نوعی تداعی کننده نوعی حاکمیت دوگانه و چندگانه در محدود فعالیت مناطق آزاد و مدیریت های سرزمین اصلی باعث شده است که اهداف توسعه ای مد نظر منطقه به کندی پیش رود.
نماینده مردم چابهار خاطرنشان کرد: در حدود 125 کیلومتری چابهار ، بندر گواتر پاکستان پس از واگذاری به چینی ها در حال تبدیل شدن به بندری با قابلیت های پهلوگیری کشتی های نسل جدید و بالای 250 هزار تنی است و چنانچه کندی موجود در اجرای پروژه های توسعه ای در این منطقه از کشور همچنان ادامه یابد و مدیریت ها گرفتار بخشی نگری های اجرایی باشند در آینده ای نزدیک این غفلت بزرگ تبدیل به فاجعه ای برای کشور به منزله از دست دادن نقش منطقه ای و فرامنطقه ای در اقتصادی جهانی بویژه ترانزیت بین المللی شمال و جنوب و غرب به شرق است.
وی خاطرنشان کرد: سواحل مکران از لحاظ موقعیت راهبردی بهترین منطقه جهت ترانزیت کالا از بنادر دریای عمان به کشورهای محصور در خشکی و بالعکس خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار