۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

نجات سرنشینان لنج صیادی در آبهای کیش

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از موفقیت آمیز بودن عملیات امداد رسانی به یک لنج صیادی سانحه دیده در آب های جزیره کیش و نجات سه سرنشین آن خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۷۷
نجات سرنشینان لنج صیادی در آبهای کیشبه گزارش مانا از بندرعباس، مهدی نوفرستی پیش از ظهر امروز طی نشستی درباره جزییات این حادثه اظهار داشت: بنابر اعلام مرکز هماهنگی و نجات دریایی بندرعباس، لنج صیادی که حوالی ساعت 17 روز 15 تیر ماه در 52 مایلی جنوب جزیره کیش به علت آبگرفتگی دچار مشکل شد و از ادامه مسیر باز ماند.
وی افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی پس از دریافت پیام اضطرار این شناور و اطلاع از وقوع حادثه، همزمان با اعزام شناور ناجی 11 به موقعیت لنج مضطر، اطلاع رسانی لازم به شناورهای عبوری در منطقه و درخواست کمک از آنها برای همکاری در عملیات تجسس و نجات دریایی انجام شد.
نوفرستی خاطرنشان کرد: همزمان با اعزام این تیم و اعلام شرایط اضطرار بر روی کانال های رادیویی، در پی هماهنگی با شناورهای فرا منطقه ای و همچنین شناورهای گشت دریابانی، شناور نجات چهار دریابانی نیز برای همکاری در عملیات نجات لنج مضطر به موقعیت اعزام شد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه گفت: حوالی ساعت 19:25 ناجی 11 به موقعیت رسید و اطلاع داد که لنج مضطر در کنار شناور فرا منطقه ای پهلو گرفته و آنها نیز در حال کمک و تخلیه آب از شناور مضطر هستند.
وی افزود: در ساعت 20، ناجی 11 اطلاع داد که آبگرفتگی لنج صیادی برطرف شده اما به دلیل خرابی موتور، شناور مضطر توسط یک لنج صیادی دیگر یدک شده و برای پهلوگیری به سمت بندر گرزه حرکت کرده اند.
نوفرستی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر سه سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به سر می برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار