۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

نشست مدیرعامل سازمان بنادر با اپراتوری های بندری

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی در سفر به مرکز استان هرمزگان از بخش های مختلف بندر شهید باهنر بندرعباس بازدید کرد و طی نشستی، با مدیران شرکت های پایانه دار کانتینری بندر شهید رجایی به گفتگو نشست.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۳۶
نشست مدیرعامل سازمان بنادر با اپراتوری های بندریبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در روز نخست این سفر، مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر شهید باهنر، در نشستی به بررسی مباحث مربوط به توسعه فعالیت های این بندر پرداخت. در روز دوم نیز، بررسی دیدگاه ها و مشکلات شرکت های اپراتور پایانه های کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با حضور این شرکت ها برگزار شد.
تأکید رییس جمهور بر توسعه بندر شهیدرجایی در نشست با استانداران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست، با اشاره به جایگاه حساس و مهم بندر شهید رجایی در مناسبات ملی و بین المللی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مورد لزوم عملیاتی شدن فازهای جدید طرح توسعه این بندر یک وفاق ملی وجود دارد؛ به گونه ای که، عزم رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در این رابطه جزم است.
سعیدنژاد با یادآوری سفر سال گذشته رئیس دولت تدبیر و امید به پایتخت اقتصادی ایران و بازدید از بزرگترین بندر کانتینری کشور، اضافه کرد: اهمیت موضوع تا آنجاست که در نشست اخیر رییس جمهور با استانداران، لزوم پیگیری دولت در خصوص مباحث مربوط به توسعه ظرفیت های کانتینری بندر شهید رجایی بار دیگر مطرح شده است.
بندر شهید رجایی باید با شاخص های جهانی مقایسه شود
در ابتدای این نشست، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی اظهاراتی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیات کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و ضرورت رفع مشکلات مربوط به شرکت های فعال در این بندر، تأکید کرد: اهتمام اداره کل بنادر و دریانوردی در این رابطه جدی است.
ابراهیم ایدنی همچنین با بیان اینکه «بندر شهید رجایی باید با شاخص های جهانی مقایسه شود»، تصریح کرد: هر چند تا رسیدن به جایگاه عملیاتی مطلوب، فاصله وجود دارد اما با ارتقاء توانمندی های فنی بخش خصوصی و تأمین یا نوسازی تجهیزات استراتژیک، می توان به اهداف مدنظر دست یافت.
لازم به ذکر است، مدیران عامل و مسؤولان بخش های عملیاتی شرکت های اپراتور پایانه های کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نیز در بخش دیگری از این نشست، به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار