src="/files/fa/news/.ir/Upload/Files/Thumbnails/3a0f49a5-4730-4ac8-89e5-4715aed2456d_260_199.jpg' class='img_convert' title='چابهار مهجور مانده است' alt='چابهار مهجور مانده است'>ناصرکاشانی در این خصوص به مانا گفت: اتصال بندر چابهار به راه آهن در آینده نزدیک، معافیت 15 ساله مالیاتی برای سرمایه گذاران، افزایش ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا از 2.5 میلیون تن کنونی به شش میلیون تن و امکان پهلوگیری کشتیهای 100هزار تنی در بندر چابهار در آینده از مزیت های بالقوه این بندر است.
وی بیان کرد: اطلاع رسانی ناکافی رسانه ها چابهار را همچنان مهجور باقی گذاشته و علی رغم برخورداری از ظرفیت های قابل توجه و نقش برجسته آن در اقتصاد کشور بسیاری از تجار و سرمایه گذاران شناخت کافی از این بندر ندارند.
کاشانی گفت: باید بررسی کنیم که آیا زمینه توسعه خطوط کشتیرانی و تردد شناورهای مسافری را در بندر چابهار فراهم کرده ایم یا خیر؟
وی بر استفاده هر چه بیشتر از قابلیت های صید و صیادی، اقلیمی و گردشگری بندر چابهار برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه سرمایه گذاری منطقه تاکید کرد.