۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

دست دلالان باید از صید ِصیادان کوتاه شود

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برنامه ای جامع برای خرید صید صیادان منطقه چابهار داشته باشد تا دست دلالان از بازار ماهی کوتاه شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۳۷
دست دلالان باید از صید ِصیادان کوتاه شودیعقوب جدگال به مانا گفت: در حال حاضردسترنج صیادان با قیمت ناچیزی خریداری می شود و سود آن به جیب دلالان ماهی می رود.
وی بیان کرد: تمامی صیادان در این منطقه به روش انتظاری صید می كنند كه این نوع صید از بازار و كیفیت مناسبی برخوردار نیست و لذا در این راستا شیلات باید در صدد تغییر روش صید جدید و فراهم سازی امكانات و آموزش لازم اقدام كند.
نماینده مردم چابهار در ادامه بیان کرد: درصد صید در بنادر استان سیستان بلوچستان را ماهیان صنعتی از جمله تون ماهیان، هوور مسقطی، گیدر و هوور معمولی تشكیل می دهد كه نیمی از آن در 28 كارخانه صنایع غذایی شهرك صنعتی چابهار، پسابندر و بریس به كنسرو تبدیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: درصد صید صیادان استان را ماهیان تجاری شامل شیرماهی، میش ماهی، شوریده و حلوا سیاه است كه به صورت تازه در خودروهای مخصوص به استان های تهران، شیراز، كرمان و خراسان های رضوی ، شمالی و جنوبی ارسال می شود.
جدگال گفت: 25 هزار صیاد در سیستان و بلوچستان با استفاده از هزار و 300 فروند شناور شامل لنج و قایق در شش منطقه و چهار اسكله صیادی از راه دریا ارتزاق می كنند كه حاصل تلاش آنها صید سالانه بیش از 120 هزار تن انواع ماهی صنعتی و تجاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار