۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

تداوم تلاش برای ایجاد مرکز طبیعت گردی چابهار

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از ادامه تلاش ها برای ایجاد مرکز توسعه تحقیقات دریایی و طبیعت گردی چابهار طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۶۱۱۹
 تداوم تلاش برای ایجاد مرکز طبیعت گردی چابهار
خسرو افسری،مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،در گفتگو باخبرنگار مانا اظهار داشت:موافقت اولیه به منظور ساخت مرکز تحقیقات دریایی و طبیعتگری د رچابهار از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار و شهرداری چابهار اعلام شده است.
وی گفت: در دور چهارم سفر دولت گذشته به استان طرح ایجاد مرکز توسعه تحقیقات دریایی و طبیعتگردی چابهار به تصویب رسید که اما هنوز اعتبارات لازم برای ایجاد آن تخصیص نیافته است.
افسری با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت مرکز توسعه تحقیقات دریایی و طبیعتگردی چابهار به 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هر چند اعتبارات لازم برای ایجاد این مرکز رقم نسبتاً بالایی است اما ما هنوز ناامید نشده و تلاشمان را برای جذب اعتبارات ادامه می دهیم.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،خاطرنشان کرد:بر اساس مطالعات صورت گرفته ،ساخت این مرکز به زمینی به وسعت حداقل سه هکتار نیاز خواهد داشت.
وی گفت:با مذاکرات صورت گرفته با سازمان منطقه آزاد چابهار،مقرر شده در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز ،این مرکز در پارک ساحلی چابهار ایجاد شود.
افسری تاکیدکرد:با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که آبهای آن به دریای آزاد راه دارد بنابراین باید تلاش بیشتری در راستای حفاظت محیط زیست دریایی آن صورت گیرد.
وی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات بیشتری در بخشهای ملی و استانی برای حفاظت محیط زیست دریایی در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان شد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در سال جاری برای حفاظت بیشتر محیط زیست دریای عمان گفت:همچون سالهای گذشته، معرفی مناطق نمونه جدید مدیریت ساحلی و کنترل آلودگی های احتمالی دریایی و ساحلی را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در سال جاری است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،خاطرنشان کرد:برگزاری دوره های آموزشی در خصوص ارتقای دانش زیست محیطی ساحل نشینان و قشر صیادی را دیگر برنامه هایی دانست طی سال جاری اجرایی خواهد شد.
افسری ،اجرای برنامه های پایش در مناطق تخم گذاری لاک پشتهای دریایی و زیستگاههای ساحلی از طریق ایجاد سایتهای گشت و کنترل را از دیگر برنامه های اداره حفاظت محیط زیست استان در سال 93 عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار