۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

لایروبی بندرگاه هرمز آغاز شد/امکان انتقال خودرو از بندرعباس به هرمز

مدیر بندرگاه هرمز گفت : راه‌اندازی خط حمل و نقل دریایی برای انتقال خودروهای سبک مسافران جزیره هرمز از بندرعباس به بندر هرمز تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۴۰۳۷
لایروبی بندرگاه هرمز آغاز شد/امکان انتقال خودرو از بندرعباس به هرمزبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، جزیره هرمز که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری دارد، با وجود بیش از 70طیف رنگی از خاک به عنوان جزیره رنگین‌کمانی و بهشت زمین‌شناسی در ایران شهره دارد.
توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی می‌تواند به توسعه این جزیره که دچار عقب‌افتادگی‌های بسیاری است، کمک کند.
سهولت در رفت و آمد به این جزیره و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند موجب جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران بسیاری شود.
در همین ارتباط، مدیر بندرگاه این جزیره در گفتگویی با خبرنگار مانا، از توسعه این بندر خبر داده است.
محمدی دراین گفتگو بیان کرد: اجرای برنامه راه‌اندازی خط حمل و نقل دریایی برای انتقال خودروهای سبک مسافران جزیره هرمز از اسکله شهید حقانی بندرعباس به بندر هرمز تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه بندرگاه جزیره هرمز در دستور کار قرار دارد و به همین منظور لایروب "پارسا "عملیات لایروبی را آغاز کرده است.
محمدی گفت : پس از اتمام لایروبی در بندر گاه هرمز تعدادی اسلکه و رمپ در این بندرگاه نصب خواهد شد.
مدیر بندرگاه جزیره هرمز با تاکید براینکه در آینده نزدیک امکان ورود شناورهای بزرگ و لندینگ‌کرافت‌ها به این بندر میسر خواهد شد، اضافه کرد: در یکی از جلسات شورای اداری بخش هرمز پیشنهاد راه‌اندازی این مسیر دریایی برای انتقال خودرو مسافران از طریق بندر شهیدحقانی بندرعباس به هرمز داده شده است.
محمدی تسهیل رفت و آمد را از مهمترین مزایای این امر عنوان کرد و گفت: پس ازپایان پروژه لایروبی بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر هرمز، اسکله‌ای به منظور جابجایی خودروها نصب می‌شود و مردم می‌تواند با ماشین شخصی خود برای بازدید از جزیره هرمز از این مسیر استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار