۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

"زنان ماهیگیرجزیره"به جشنواره روسیه رسید

مستند تلویزیونی زنان ماهیگیرجزیره به بخش مسابقه بیست وسومین جشنواره شوالیه طلایی روسیه راه پیداکرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۵۹
"زنان ماهیگیرجزیره"به جشنواره روسیه رسیدبه گزارش مانا از بندرعباس، از میان آثار ارسالی اداره مبادلات برنامه ای وجشنواره بین المللی مرکز امور بین الملل به بیست وسومین جشنواره بین المللی شوالیه طلایی روسیه ، مستند زنان ماهیگیر جزیره به کارگردانی مشترک شیرین وحیدی و شهرزاد پویا از تولیدات رسانه استانی جواز حضور در بخش مسابقه این جشنواره را کسب کرد.
مستندزنان ماهیگیرجزیره دریک قسمت 41دقیقه ای در صداوسیمای مرکز خلیج فارس تولید شده و سختکوشی زنان ماهیگیر جزیره هنگام برای بدست آوردن روزی خود و خانواده و نیز معرفی جزیره هنگام به شکل موجز و خلاصه را به نمایش درآورده است.
پیش ازاین نیز مستند زنان ماهیگیر جزیره جوازحضور درجشنواره بین المللی سینماحقیقت و دوازدهمین جشنواره بین المللی زنان سوئد را دریافت کرده بود.
جشنواره بین المللی شوالیه طلایی امسال با شعار" برای آرمان های اخلاقی" و" برای ارتقاء معنویت انسان" در شهر تمسک (یکی از شهرهای سیبری) خرداد ماه سالجاری با شرکت 210 فیلم از بیش از پانزده کشور جهان برگزار می شود.
جشنواره بین المللی سینمای ارتدوکسی شوالیه طلایی که میدان متحد کننده هنرمندان مثبت از کشورهای مختلف جهان می باشد، در سال 1992برابر با (1371) با الهام و همت" نیکلای پتروویچ بورلیایف" کارگردان و رئیس جشنواره تاسیس شود و سالانه درشهرهای مختلف روسیه و جهان برگزار می شودوسازمان دهندگان آن؛« وزارت فرهنگ روسیه، کلیسای ارتدوکس روسیه، شرکت سهامی عام شوالیه طلایی، اتحادیه هنرهای اسلاو، اتحادیه سینماگران روسیه فدراتیو واستانداری استان تمسک » هستند.
از سال 2010 به بعد این جشنواره انواع هنرها نظیر؛ « سینما، تئاتر، موسیقی، ادبیات و هنرهای تجسمی» را تحت لوای همایش هنری اسلاو " شوالیه طلایی" در بر گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار