۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

40 کشته در پی غرق قایق در لیبی

اجساد 40 تن از مهاجران غیر قانونی که از منطقه آفریقا عازم اروپا بودند، اما قایق شان در آب های دریای مدیترانه غرق شد، در ساحل لیبی پیدا شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۹۴
40 کشته در پی غرق قایق در لیبی
به گزارش مانا به نقل از رویترزکشتی حامل 130 مهاجر غیرقانونی که تلاش داشت خود را آب های ساحلی لیبی به سواحل اروپا برساند، شب گذشته در آب های نزدیک لیبی غرق شد.
بر اساس این گزارش اجساد 40 نفر تاکنون پیدا شده و گارد ساحلی لیبی به دنبال 40 نفر مفقود این حادثه است.
این گزارش می افزاید بلافاصله پس از غرق کشتی پنجاه و یک تن که اکثراً آفریقایی بودند، نجات یافتند.
طی سال‌های اخیر، سیل مهاجران غیرقانونی که از لیبی، که در شمال آفریقا واقع شده است، به عنوان منطقه ای انتقالی برای رفتن به اروپا استفاده می کنند، به لیبی سرازیر شده است و مقامات این کشور از اتحادیه اروپا خواسته‌اند برای رسیدگی به این مسئله، به کشور لیبی کمک کنند.
صالح مازیق، وزیر کشور لیبی در کنفرانس خبریِ گفته بود: یکی از علل افزایش جرایم و جنایات، توزیع مواد مخدر و شیوع بیمارهای مختلف در لیبی، همین مهاجران غیرقانونی هستند. وی همچنین از همسایگان جنوبی لیبی خواست به کشور لیبی برای مقابله با سیل مهاجران غیرقانونی به این کشور که هدف اصلی شان رسیدن به خاک اروپا است، کمک کنند.
شهرهای لیبی در سواحل هزار و ششصد کیلومتری این کشور با دریای مدیترانه که اکثراً از محافظت گارد ساحلی برخوردار نیستند، به مراکز تجمع مهاجران غیرقانونی تبدیل شده است. این مهاجران، ضمن اقامت موقتی در شهرهای ساحلی لیبی، تلاش می‌کنند پول نقد کافی برای کرایه قایقی‌هایی به دست آورند که بتواند آن‌ها را به سیصد کیلومتر آن طرف‌تر، یعنی به جزیره مالتا یا لامپدوسا که دروازه اروپا از جنوب به حساب می‌آید برساند.
از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، در سال 2011 میلادی به این طرف، کشور لیبی اغلب با هرج و مرج و بی‌قانونی مواجه بوده است. فعالان حقوق بشر و همچنین نیروهای پلیس لیبی می‌گویند: در حالی که اوضاع پلیس و ارتش لیبی نابسامان است، قاچاق انسان در لیبی به صنعتی سازماندهی شده تبدیل شده است، که حتی شبه نظامیان لیبی نیز به عنوان منبع درآمدی برای خود، در این فعالیت‌های غیرقانونی و سازماندهی شده، دخیل شده‌اند.
تصاویر ویدیویی، قطعات چوبی شکسته شده‌ی قایق غرق شده در نزدیکی آب های لیبی را که به ساحل این کشور رسیده است، نشان می‌دهند.
برچسب ها: غرق کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار