۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۳۸۷ هزار تُن کالا در بندر دیّر

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر با اشاره به افزایش تردد شناور‌های تجاری از بندر دیّر به قطر گفت: در سال قبل ۳۸۷ هزار تُن کالا در بندر دیّر تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۹۵۹۱۴

تخلیه و بارگیری ۳۸۷ هزار تُن کالا در بندر دیّر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، راحله پورمحمد در نشست رسیدگی به وضعیت کالا‌های متروکه بندر دیر با حضور دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: از مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بندر دیّر هشت هزار و ۹۲۴ تّن مربوط به صادرات کالا‌های سردخانه‌ای و مجموع واردات نیز ۵۰۴ تن کالا گزارش شده است.
وی بیان کرد: مجموع تردد شناور‌های فلزی در حوزه صادرات در بندر دیّر ۷۸۷ فروند شناور بود که عمدۀ آن‌ها در مسیر بندر الروئیس قطر تردد داشتند.

پورمحمد ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تا به امروز در موضوع ساماندهی شناور‌های سفاری و جایگزینی آن‌ها در بندر دیّر تاکنون ۲۰ شناور ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی نیز قراردادی ۱۸ ماهه برای احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر منعقد شده که با اتمام عملیات اجرایی آن شرایط برای پهلوگیری ۱۴ لندیگ‌کرافت مهیا می‌شود.

پورمحمد با اشاره به وجود دو پست اسکله رمپ در بندر دیّر اظهار کرد: پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ جدید در بندر دیّر اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در بندر دیّر برنامه‌های جامع و کاملی برای رونق تجارت و دریانوردی اندیشیده شده است که دستاورد‌های اصلی آن ایجاد رونق و افزایش فرصت‌های شغلی در دیّر به عنوان یکی از کانون‌های اصلی صادرات به بندر دیّر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار