۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

طرح جامع گردشگری ساحلی و دریایی استان خوزستان تهیه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: طرح جامع گردشگری ساحلی و دریایی خوزستان در دست تهیه است که اجرایی شدن آن فرصت‌های شغلی پایداری را ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۶۴۷

طرح جامع گردشگری ساحلی و دریایی استان خوزستان تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا، محمدحسین ارسطوزاده در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: خوزستان با دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر سواحل خلیج فارس، خور‌ها و جزایر، مقصدی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود که در صورت ایجاد زیرساخت‌ها مانند دسترسی مناسب، تأسیسات گردشگری و احداث اسکله‌های تفریحی برای پهلوگیری کشتی‌های گردشگری به خوبی ظرفیت‌های جدید گردشگری استان و کشور را رونق می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری ساحلی و دریایی خوزستان در دست تهیه است ادامه داد: در مطالعات اولیه پیشنهاد شده که حداقل ۶ اسکله گردشگری و یا مارینا با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های تفریحی در شهر‌های بندری استان ساخته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری دریایی با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز امسال اظهار داشت: با سازماندهی گردشگری دریایی، این کمیته عملکرد مطلوبی در نوروز امسال داشته که قابل قدردانی است.

ارسطوزاده با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی در زمینه‌های مختلفی دارای چشم‌انداز‌های مناسبی است ادامه داد: این زمینه‌ها شامل گردشگری دریایی درون استانی با دربرگیری جزایر و بنادر استان و همچنین گردشگری دریایی به سمت استان‌های دیگر مانند بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به بخش دیگری از طرح جامع گردشگری ساحلی ودریایی اشاره کرد و افزود: به منظور گسترش گردشگری دریایی استان، همکاری با کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز برنامه ریزی شده که در تداوم این نوع گردشگری نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

ارسطوزاده با تأکید بر اینکه گردشگری دریایی علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی باعث امنیت هرچه بیشتر منطقه می‌گردد ادامه داد: مشارکت در گردشگری دریایی با کشور‌های همسایه می‌تواند به عنوان یکی از مؤلفه‌های تأمین امنیت در پهنه خلیج فارس باشد.

وی تصریح کرد: چنین چشم‌اندازی از طریق فعال کردن و پشتیبانی بخش خصوصی حوزه گردشگری استان و فعالان بخش گردشگری کشور‌های همسایه محقق می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: همچنین اختصاص تسهیلات برای ساخت و یا خرید شناور‌های تفریحی، احداث پلاژ‌ها و تأسیسات گردشگری ساحلی از برنامه‌های مهم در حال انجام است که با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است از اواخر اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۸ فروردین ماه سال جاری، بیش از ۶۲۲ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز استان خوزستان گردشگری دریایی ایمن را تجربه کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار