۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

هشدار سطح نارنجی دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح نارنجی در آبهای شمال غرب خلیج فارس گفت: آبهای این منطقه تا روز شنبه متلاظم و توفانی است.
کد خبر: ۹۴۶۴۹

هشدار سطح نارنجی دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان همچنان توفانی و مواج هستند.

وی گفت: انتظار می‌رود ارتفاع موج در آب‌های دور دست و فراساحلی خوزستان تا ۱.۵ متر نیز برسد بنابراین توصیه می‌شود ملوانان و صیادان در سفر به آب‌های شمال غرب خلیج فارس احتیاط کنند و در صورت لزوم سفر‌های خود را تا بازگشت آرامش در دریا، متوقف کنند.

به گفته سبزه‌زاری به علت وزش باد‌های شدید و تندباد لحظه‌ای احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام اینکه مناطق ساحلی و بندری و شمال غرب خلیج فارس مه آلود است، افزود: به علت کاهش دید افقی ناشی از مه آلودگی، احتمال اختلال در پرواز‌های مسافری فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان خواست تمهیدات لازم را برای کاهش حوادث غیرمترقبه ناشی از مه آلودگی اتخاذ کنند.

اغلب مناطق ساحلی خوزستان سه روز آخرهفته گذشته شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار