۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

انجام اقدامات حفاظتی نجات پارک ملی دریایی نایبند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از انجام اقدامات حفاظتی نجات پارک ملی دریایی نایبند و جنگل‌های حرا به عنوان اولویت اصلی محیط زیست استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۶۵

انجام اقدامات حفاظتی نجات پارک ملی دریایی نایبند

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا بر ضرورت انجام اقدامات حفاظتی و نجات بخشی پارک ملی دریایی نایبند به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور و نیز جنگل های دریایی حرا واقع در این پارک تاکید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از فعالیت صنایع پتروشیمی در جوار پارک ملی دریایی نایبند، مخاطرات زیست محیطی زیادی این پارک دریایی را تهدید می کند.

وی اذعان داشت: بنابراین در گام نخست نجات‌بخشی و سپس حفاظت از این پارک ملی در دستور کار اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قرار دارد.

این مقام مسئول در محیط‌زیست استان بوشهر در ادامه گفته‌های خود همچنین از راه‌اندازی مرکز پایش زیست‌محیطی عسلویه و کنگان خبر داد.

به گفته وی، افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان بوشهر و پیگیری اجرای برنامه‌های مصوب طرح کاهش آلودگی‌های محیط زیست جنوب استان بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی پارس از دیگر برنامه‌های محیط‌زیست در استان محسوب می‌شود.

قلی نژاد همچنین به افزایش و تامین امکانات و تجهیزات پایش و گشت و کنترل زیستگاه‌ها و مقابله با صید و شکار غیر‌مجاز شامل خودرو، قایق و دستگاه‌های آزمایشگاهی اشاره کرد.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر، پیگیری جهت ارتقای مناطق جدید حفاظت شده استان به ویژه در نوار ساحلی و دریایی استان را از دیگر برنامه های این اداره کل اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم توجه به محیط زیست و مسائل آن در سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها، اصلی‌ترین چالش محیط زیستی کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: با وجود قوانین و مصوب مجلس شورای اسلامی، قانون برنامه توسعه و مصوبات محیط زیست در کشور اما در تصمیم گیری های به قوانین و اسناد بالادستی توجه نمی شود.

وی خاطرنشان ساخت: معمولاً تصمیم گیری های توسعه بدون توجه به اصول توسعه پایدار و امایش سرزمین با تصمیم گیری‌های شتاب زده و فقط در نظر داشتن توسعه اقتصادی صوت گرفته که مشکلات فراوانی از جمله بحران آب را در کشور به همراه داشته است.

این مقام مسئول در محیط‌زیست استان بوشهر گفت: بنابراین لازم است به اصول محیط زیستی از شعار به عمل توجه شود و وفق قوانین و مقررات در تصمیم گیری‌های توسعه‌ای‌، مفهوم توسعه پایدار مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار