روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر به ۱۱ میلیون تُن رسید

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور به ۱۱ میلیون تُن در سال رسیده است.
کد خبر: ۹۸۷۹۱

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر به ۱۱ میلیون تُن رسید

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه بندر خرمشهر، بندری چند منظوره و پرظرفیت است افزود: تخفیفات ۳۵ درصدی سود بازرگانی در بندر خرمشهر در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه بندر خرمشهر می‌تواند میزبان خوبی برای سرمایه‌گذاران آلمانی باشد افزود: بندر خرمشهر در عرصه‌های مختلف نفتی، مسافری، کانتینری، کالای فله و خشک و دیگر عرصه‌ها در حال فعالیت است و امیدواریم امسال این فعالیت‌های توسعه‌ای، گسترش یابد.
به گفته وی، پس از جنگ تحمیلی و از بین رفتن تمامی زیرساخت‌های بندر خرمشهر، سازمان بنادر با یک همت جهادی زیرساخت‌های زیادی در این بندر تأمین و تأسیس کرد که نتیجه آن را ما امروز به وضوح مشاهده می‌کنیم.
عسکری با تأکید بر اینکه عمده مشکل ما عدم لایروبی اروندرود است عنوان کرد: بندر خرمشهر در نزدیکی کشور‌های همسایه، چون عراق قرار دارد و این پتانسیل علاوه بر وجود مزیت منطقه آزاد اروند، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای تخفیفات ۳۵ درصدی سود بازرگانی برای بندر خرمشهر هستیم که از مسیر‌های مختلف این امر در حال پیگیری است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تاکید کرد: ما از تمامی سرمایه‌گذاران با روی باز و اعطای تسهیلات و نهایت همکاری و همراهی استقبال می‌کنیم.
شاهین اصغری رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان نیز در این دیدار، اظهار داشت: بندر خرمشهر از جهت زیرساختی یک بندر کامل و پرظرفیتی است که می‌تواند میزبان خوبی برای سرمایه‌گذاران آلمانی باشد.
وی اظهار داشت:خوشبختانه ایران و آلمان جزء شرکای قدیمی هستند که اتاق مشترک این دو کشور پیشینه درخشانی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که ارتباط مابین دو کشور را حفظ و گسترش دهیم و فنّاوری و سرمایه آلمان را در بخش‌های مختلف کشور فعال کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار