۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

متلاطم و مواج شدن خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر گفت: با افزایش سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خلیج‌فارس متلاطم و مواج شد.
کد خبر: ۹۸۷۱۲

متلاطم و مواج شدن خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر


فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از مواج شدن خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی در  سواحل استان بوشهر از امروز پنجشنبه ۲۲ فروردین تا اوایل هفته بعد، خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

وی از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر خبر داد و افزود: با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی، هشدار دریایی سطح نارنجی تا روز شنبه ۲۵ فروردین در استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت بر روی خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور از اختلال در فعالیت‌های دریایی در نوار ساحلی خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌ها و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین، و شناگران در مناطق تحت تأثیر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی توصیه کرد: از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر و شنا در سواحل استان بوشهر اجتناب شود و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه دمای هوای استان روز جمعه قدری کاهش می‌یابد گفت: اکنون ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در خلیج فارس گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار