روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

میزان تخلیه و بارگیری در بنادر بوشهر به بیش از ۵۸ میلیون تن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان در ۱۱ ماه امسال با افزایش ۶.۵ درصدی به بیش از ۵۸ میلیون تن رسید.
کد خبر: ۹۸۵۰۹

میزان تخلیه و بارگیری در بنادر بوشهر به بیش از ۵۸ میلیون تن رسید


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری ۵۸ میلیون و ۸۴۸ هزار تن کالا در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر در سال جاری اظهار کرد: از مجموع میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان سهم کالا‌های غیرنفتی ۹ میلیون و ۸۳۲  هزار تن گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۳.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

 وی بیان کرد: در بخش کالا‌های نفتی نیز میزان تخلیه و بارگیری با افزایش ۷.۲ درصدی به ۴۹ میلیون و ۱۶۱ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ۱۸ برابری ترانزیت در بنادر استان بوشهر خبر داد و ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در کالا‌های نفتی و غیرنفتی به ۱۱۵ هزار و ۷۳۵ تن رسیده است.

شکیبی نسب اضافه کرد: در این حوزه طرح زیرساختی بسیار خوبی در بنادر بوشهر شامل مجتمع بندری نگین، بنادر دیر، کنگان، گناوه و ریگ در دست احداث است که بخشی از آن‌ها در آستانه بهره‌برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در شاخص شناور‌های بالای یک هزار تن نیز تعداد شناور‌ها به دو هزار و ۲۵۰ تن رسید که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال گذشته ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

شکیبی نسب افزود: در حوزه مسافری نیز تعداد جابه‌جایی مسافر با افزایش ۷.۵ درصدی به ۲۴۳ هزار و ۳۳ نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری دریایی نیز پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی شهید حقگو در ایام نوروز در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار