روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

بهره برداری از پایانه بین‌المللی دریایی مسافربری شهید حقگو نوروز امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایانه بین‌المللی دریایی مسافربری شهید حقگو بوشهر که با استاندارد‌های روز بین‌المللی ساخته شده در طرح گردشگری دریایی نوروز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۸۴۶۴

بهره برداری از پایانه بین‌المللی دریایی مسافربری شهید حقگو نوروز امسال

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست هم‌اندیشی برای حل مشکلات و مطالبات تجار و بازرگانان بوشهری با اشاره به روند ترخیص کالای تجاری در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: در موضوع تسریع در روند ترخیص کالا‌ها بخشی از آن از اختیار تجار و بازرگان خارج است که در این زمینه پیگیری‌های بسیار خوبی انجام گرفته تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش زمان ترخیص کالا‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: میانگین زمان ترخیص کالا ۴۵ تا ۵۵ روز است که شاید عمده دلیل آن تعدد دستگاه‌های متولی در فرآیند ترخیص است که در نشست‌های هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط به دنبال ساماندهی مناسب در این زمینه هستیم.

شکیبی نسب ادامه داد: با رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی چنانچه کالا‌ها در کمتر از ۳۰ روز ترخیص و از بندر خارج شود مشمول تخفیف بسیار خوبی می‌شود که برای برخورداری تجار و بازرگان از این مزیت برگزاری نشست هم‌اندیشی با دستگاه‌های مرتبط در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: مقرر شد اتاق بازرگانی بندر بوشهر همچون گذشته در تداوم رویکرد تعاملی و سازنده خود، مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان را احصا و به اداره کل بنادر و دریانوردی استان ارائه کند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی بندر بوشهر نیز در مقطعی رونق قابل توجهی در بندر بوشهر ایجاد کرده بود که باید با مشارکت بین دستگاهی برای اعمال مجدد این تخفیف به شکل جامع و کامل تلاش شود.

شکیبی نسب ادامه داد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در جنوب استان بوشهر و رونق صادرات و ترانزیت به کشور‌های حوزه خلیج فارس، یک پست اسکله رمپ در بندر دیر آماده بهره برداری شده و احداث چهار پست دیگر نیز با جدیت در دست اقدام است.

وی افزود: برای لایروبی حوضچه بندر دیر نیز پیگیری‌های لازم برای تحقق این مهم به عنوان یکی از مطالبات تجار و بازرگانان در جنوب استان در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در مجتمع بندری نگین نیز ۵۰ درصد جاده دسترسی آن آماده بهره برداری شده و ۸۵ درصد از قطعات پل فلزی این مسیر نیز ساخته شده که تا پیش از پایان سال فرایند نصب این قطعات آغاز می‌شود.

شکیبی نسب گفت: پروژه برق رسانی به این مجتمع بندری نگین نیز در مرحله مطالعه و آماده سازی اسناد مناقصه است تا با انتخاب پیمانکار، این طرح در سال آینده عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: با صدور مجوز زیست محیطی بندر نگین آن هم پس از گذشت ۱۱ سال، آینده روشنی برای این مجتمع پیش بینی شده است.

شکیبی نسب افزود: برای ایام نوروز پیش رو نیز پایانه بین المللی مسافربری شهید حقگو با استاندارد‌های روز بین‌المللی در طرح گردشگری دریایی نوروز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار