روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

توقیف ۲۲۳ شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از توقیف 223 فروند شناور و قایق صیادی متخلف در 11 ماه امسال در صیدگاههای خوزستان و شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۳۲

توقیف ۲۲۳ شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های خوزستان

دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در سال جاری، طی گشت‌های ساحلی و دریایی به مدت بیش از  ۶۲ هزار نفر ساعت توسط نیرو‌های یگان ۲۹ هزار و ۴۹۴ فروند شناور صیادی (قایق و لنج) در مناطق ساحلی، آبراهی و شمال غرب خلیج فارس  مورد بازرسی قرار گرفتند.
وی اظهارداشت: در جریان بازرسی‌های به عمل آمده تعداد ۲۲۳ فروند شناور و قایق متخلف در صیدگاه‌های استان توقیف شدند و از این شناور‌ها ۱۰۳ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم محصولات آبزی (ماهی و میگو)، ۴۶۳ طاقه تور گوشگیر، ۳۳۰ عدد لنگر و ۱۳۷ دستگاه ترال کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به بازداشت یک‌هزار و ۲۹۳ نفر در این مدت ادامه داد: پرونده تخلفات صیادی به کمیسیون تخلفات صید و صیادی و بخشی نیز به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.
سوری بیان کرد: در راستای حراست از ثروت ملی کشور و منابع آبزی، مأموران یگان حفاظت شیلات استان به عنوان ضابط خاص قضایی و با مجوز استفاده از سلاح در پنج پایگاه بندر امام خمینی، هندیجان، و‌الفجر اروندکنار، چوئبده آبادان و ماهشهر مشغول خدمت هستند.
پارسال حدود ۴۸ هزار تُن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.
سنگینی ناوگان، ورود شناور‌های بیگانه به محدوده صیدگاه‌های خوزستان، صید غیرمجاز، استفاده از روش‌های مخرب صید همچون ترال، صید در زمان ممنوعیت و فشار بیش از حد به منابع آبزیان از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.
حدود ۶۰ هزار نفر در بخش صید و صیادی خوزستان فعال هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار