روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

متلاطم شدن خلیج‌فارس و نوار ساحلی بوشهر با وزش باد‌های شمالی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی بر روی خلیج فارس خبر داد و گفت: در این راستا سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس متلاطم و مواج شد.
کد خبر: ۹۸۴۱۰

 

متلاطم شدن خلیج‌فارس و نوار ساحلی بوشهر با وزش باد‌های شمالی

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر،  با بیان اینکه سواحل نواحی جنوبی و مرکزی استان بوشهر تا پایان هفته با وزش باد‌های شمالی مواج و متلاطم است اظهار داشت: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعات و روی دریا در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت است.

وی ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر اعلام و بیان کرد: ارتفاع موج  خلیج فارس در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی تا ۲۱۰ سانتیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه هشدار دریایی سطح نارنجی تا سوم اسفند در سواحل استان ادامه دارد خاطرنشان کرد: در این زمینه ضمن اجتناب از فعالیت‌ها در سواحل از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر پرهیز شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: در این وضعیت ضمن پرهیز از شنا در دریا لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی و حوادث اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار