هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

بازدید فرمانده مرزبانی از آبراه اروندرود

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به اتفاق فرماندهان و معاونان ارشد مرزبانی فراجا، از آبراه اروندرود بازدید کرد.
کد خبر: ۹۸۳۱۲

بازدید فرمانده مرزبانی از آبراه اروندرود

به گزارش خبرنگار مانا سردار سرتیپ احمد علی گودرزی در جریان بازدید از این آبراه استراتژیک پر‌تردد، بر ایمنی کشتیرانی و امنیت پایدار آن تاکید کرد.
وی برقراری امنیت کشتیرانی در آبراه مرزی اروندرود را از وظایف مشترک مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق خواند و افزود: هم اکنون تعامل و همکاری بسیار خوبی بین فرماندهان مرزبانی دو کشور وجود دارد.
فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه افزود: خوشبختانه هم اکنون شرایط مطلوبی در اروندرود برای تردد ایمن کشتی‌ها و شناور‌ها وجود دارد و امیدواریم این وضعیت تداوم داشته باشد.
سرتیپ گودرزی، اروندرود را مرز دوستی و صلح دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق توصیف کرد و افزود: امنیت اروندرود به نفع دو کشور است چرا‌که حیات اقتصادی و تجاری بنادر جنوبی عراق و بنادر آبادان، خرمشهر و اروندکنار وابسته به اروندرود است.
وی ابراز امیدواری کرد با لایروبی اروندرود که وفق قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر باید توسط جمهوری اسلامی ایران و عراق انجام شود امکان تردد کشتی‌هایی پهن پیکر در این آبراه فراهم شود.
آخرین بار در سال ۱۳۵۶ لایروبی اروندرود انجام شده و تاکنون مسائل امنیتی و جنگ هشت ساله مانع انجام عملیات لایروبی اروندرود شده است.
جمهوری اسلامی ایران بار‌ها آمادگی خود را برای شروع عملیات لایروبی اروندرود اعلام کرده است.
سازمان بنادر ودریانوردی در دهه‌های اخیر ده‌ها فروند مغروقه در آبراه اروندرود را به منظور کشتیرانی ایمن و پیشگیری از حوادث دریایی خارج کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار