روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

ایجاد مرکز توریسم دریایی نوشهر با اعتبار بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ایجاد مرکز گردشگری ساحلی و دریایی نوشهر با سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۹۷

ایجاد مرکز توریسم دریایی نوشهر با اعتبار بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت مرکز گردشگری ساحلی و دریایی نوشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: این پروژه با  سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در زمین ساحلی به وسعت ۹۶ هزار متر مربع در حال اجرا است، گفت: پیش بینی می‌شود این پروژه عظیم گردشگری دریایی و ساحلی پس از بهره برداری زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را در استان مازندران فراهم کند.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره بر ضرورت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت توریسم کشور، بیان داشت: وزارت میراث فرهنگی از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی حمایت می‌کند.

تجری با اشاره به استقبال قابل توجه سرمایه گذاران نسبت به ایجاد مراکز گردشگری دریایی و ساحلی، اسکله و نیز خرید شناور‌های تفریحی اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ایجاد تسهیل در صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه گذاران، تسهیلات بانکی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه از میان طرح‌های سرمایه گذاری در حال حاضر ایجاد هشت مرکز گردشگری دریایی- ساحلی در دست احداث است، حجم سرمایه گذاری برای ایجاد هشت مرکز گردشگری دریایی- ساحلی را دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه‌های در دست ساخت، فرصت اشتغال برای بیش از هزار و ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود، بیان داشت: پروژ‌های گردشگری دریایی- ساحلی مذکور در استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان و هرمزگان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال احداث است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار