روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

احتمال ورود گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: احتمال ورود گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان در بهمن و اسفند ماه امسال وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۹۵۵

احتمال ورود گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان

 

ناجی شهیب زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه گله‌های ملخ دریایی تاکنون در مناطق ساحلی خوزستان مشاهده نشده است افزود: طبق هشدار‌هایی که سازمان حفظ نباتات کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی به استان‌های ساحلی جنوب کشور ابلاغ کرده احتمال ورود این آفت ویرانگر و مخرب در اواخر بهمن ماه و اسفند وجود دارد.
وی گفت: این پیش‌بینی‌ها بر‌اساس وضعیت خوب بارندگی‌ها در عربستان سعودی و عمان با هماهنگی سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به جمهوری اسلامی ایران اعلام  شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خوزستان درادامه افزود: تمامی امکانات لازم از قبیل سم‌پاش‌ها، سموم مورد نیاز و اکیپ‌های پایش را برای مبارزه با این آفت در مناطق ساحلی خوزستان فراهم کرده است.
شهیب زاده افزود: هم اکنون ۱۴۰ گروه ردیابی، پایش و مراقبت در مناطق ساحلی خوزستان از جمله هندیجان، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و اروندکنار مشغول فعالیت برای ردیابی این آفت هستند.
به گزارش خبرنگار مانا، هجوم گله‌های ملخ دریایی در بهمن ماه ۱۳۹۷ سبب خسارات سنگین به بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی مناطق ساحلی خوزستان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار