روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی/ رشد ۹ درصدی صادرات کالا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تا پایان آذر ماه امسال مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی به ۳۳ میلیون ۹۰۴ هزار تُن رسید.
کد خبر: ۹۷۹۵۳

تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی/ رشد ۹ درصدی صادرات کالا


به گزارش خبرنگار مانا، ابوطالب گرایلو در گفتگوی رسانه‌ای با بیان اینکه  بندر امام خمینی از ظرفیت بالایی در حوزه تخلیه و نگهداری کالای اساسی برخوردار است افزود: از این میزان ۲۰ میلیون و ۱۵۶ هزار تُن مربوط به بارگیری و بیش از  ۱۳ میلیون و ۷۴۷ هزار تُن مربوط به تخلیه کالا در این بندر است.
وی گفت: این بندر همچنین از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی (کالا‌های نفتی و غیر‌نفتی) به کشور‌های عراق، ترکیه و حوزه قفقاز، مطلوب‌ترین بندر در کاهش زمان هزینه انتقال کالا به مراکز مصرفی کشور برخوردار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: عملکرد این بندر در حوزه ترانزیت کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۰۲ تُن بوده که نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته، ۱۷۲ درصد رشد داشته است.
به گفته گرایلو، ترانزیت کالا در بندر امام خمینی از ۹۲۴ هزار و ۵۹۸ تُن در سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۵۱۰ هزار و ۶۰۲ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
وی همچنین میزان رشد کالا‌های صادراتی از این بندر را نسبت به سال گذشته ۹ درصد عنوان کرد و گفت:  از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۶ میلیون ۷۴۶ هزار و ۴۴۹ تُن کالا از بندر امام خمینی به مقصد کشور‌های مختلف با شناور‌های اقیانوس پیما بارگیری شده است.

گرایلو تصریح کرد: همچنین مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری مواد معدنی و شیمیایی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به هفت میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ تُن رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه امسال با رشد ۱۷ درصدی به بیش از ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار تُن رسیده است.  
بندر امام خمینی در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالا‌های اساسی است.  
پارسال حدود ۴۳ میلیون تُن انواع کالا در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تُن آن کالای اساسی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار