روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

توقیف شناور تجاری حامل ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری حامل ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۸۱

توقیف شناور تجاری حامل ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه اروندرود

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در حین گشت دریایی در اروندرود، به یک فروند شناور تجاری که عازم بندر آبادان بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: مأموران دریابانی پس از بازرسی از این شناور، بیش از ۱۸۰ هزار متر پارچه خارجی، ۶۷۲۰ قوطی انرژی زا، ۹۲۴۰ عدد کمپوت آناناس و ۱۰۰۸ عدد شربت بدون مانیفست و اسناد گمرکی کشف کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه چهار متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: شناور تجاری حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاه‌های دریابانی منطقه هدایت شدند.

سردار پاکباز افزود: این محموله کالای قاچاق در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود و بنا بود به صورت غیرقانونی پس از ترخیص روانه بازار‌های داخلی شود.

وی بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی وفق فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی و آبراهی همواره با پدیده قاچاق روبه‌رو بوده است.

در سال جاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در محدوده آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان کشف و ضبط شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار