روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

زمستان امسال، آغاز صید ترال توسط ۱۰ فروند شناور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صید ترال در آب‌های دریای عمان پس از وقفه چند ساله، زمستان امسال با ۱۰ فروند شناور  از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۷۵۵

زمستان امسال، آغاز از سرگیری صید ترال توسط ۱۰ فروند شناور

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت صید ترال در آب‌های دریای عمان، اظهار داشت: مشکل از جایی شروع شده که متأسفانه برخی از مسائل همچون صید ترال  که نیاز به مباحث کارشناسی دارند در محافل غیر کارشناسی مطرح می‌شود و همین امر نگرانی مردم را به دنبال می‌آورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: صید ترال ابزاری است که اگر در مکان، زمان و گونه مناسب استفاده نشود مخرب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در دنیا ۹۲ میلیون تن انواع آبزیان از طریق صید و صیادی در اختیار بازار مصرف قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سهم صید ترال از این میزان صید ۲۵ درصد است که در نوع خود قابل توجه به نظر می‌رسد.

حسینی با اشاره به اینکه ضعف‌های صید ترال یکی آسیب به بستر و دیگری صید بودن انتخاب است، بیان داشت: در صورتی‌که بتوانیم با نظارت‌های دقیق ۹۰ درصد صید هدف در ترال را انتخابی انجام دهیم تا حدود زیادی از آسیب‌های ناشی از این نوع صید خواهیم کاست.

وی اذعان داشت: در همین راستا با کمک کارگروه ویژه مرز، دستورالعمل‌های لازم جهت افزایش نظارت را تدوین کرده‌ایم که بر‌اساس آن‌ها با رفع مشکلات و موانع زمستان امسال شاهد از سر گیری صید ترال در دریای عمان خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم توسط ۱۰ فروند شناوری که در حال حاضر آمادگی لازم برای صیادی در دریای عمان را دارند از ذخایر ۲.۳ میلیونی موجود بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه شناور‌های مذکور در کلاس‌های متفاوت به صیادی اشتغال دارند، تأکید کرد: هر فروند شناور می‌تواند بین هزار تا دو هزار تُن از ذخایر فانوس ماهیان را برداشت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار