روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

تداوم هوای آلوده در سه شهر ساحلی خوزستان/هشدار سطح زرد

براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای سه شهر ساحلی خوزستان همچنان آلوده است و این وضعیت تا سه روز آینده تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۹۷۷۴۳

تداوم هوای آلوده در سه شهر ساحلی خوزستان/هشدار سطح زرد

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه آبادان ۱۵۲، ماهشهر ۱۵۱ و خرمشهر با شاخص ۱۲۸ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های انسانی قرار دارند.

مرکز بهداشت و محیط زیست خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا  ناسالم است، خواست فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر، نیروگاه‌های گازی، خودرو‌ها و سکون نسبی هوا موجب شده تا میزان آلایندگی در مناطق ساحلی خوزستان روندی افزایشی داشته باشد.

هواشناسی خوزستان نسبت به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا سه روز آینده، هشدار سطح زرد صادر کرد.

بنا به گفته محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان بررسی نقشه‌های پیش‌یابی همچنان تا سه روز آینده، جوی نسبتاً پایدار در مناطق ساحلی خوزستان را نشان می‌دهد  بنابراین انتظار بارش مؤثری در این مناطق وجود ندارد و پدیده غالب مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های ساحلی استان خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار