روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

تولید ۱۶۰ هزار تُن میگو در برنامه هفتم توسعه کشور

مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: تولید ۱۶۰ هزار تُن میگو در برنامه هفتم توسعه کشور هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۹۷۶۹۴

تولید ۱۶۰ هزار تُن میگو در برنامه هفتم توسعه کشور

به گزارش خبرنگار مانا، وحید معدنی در نشست کمیته فنی میگو در اداره کل شیلات خوزستان افزود: ترویج و توسعه واحد‌های نرسری بچه میگو و تولید ۱۶۰ هزار تُن میگوی پرورشی  تا پایان سال ۱۴۰۷ محقق می‌شود.

وی گفت: افق تولید میگو به نحوی هدایت می‌شود که سهم نسبتاً قابل توجهی از تولیدات میگوی کشور در خوزستان تأمین شود.

مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور اظهار داشت: در سال جاری براساس تدابیر و تمهیدات صورت گرفته به ویژه در مراکز تکثیر تحت عنوان مراکز نرسری تولید میگوی استان خوزستان به لحاظ کیفیت و کمیت محصول با یک جهش قابل توجهی مواجه شده است.

معدنی با تأکید بر ترویج و توسعه واحد‌های نرسری بچه میگو در مزارع پرورش میگو و اصلاح برخی ساختار‌ها به عنوان یکی از مهمترین هدفگذاری‌های شیلات کشور خاطرنشان کرد: این مهم به صورت عمومی پیش از انتقال لارو میگو به استخر‌های پرورشی باید در مراکز نرسری طی دوره ۳۰ الی ۴۵ روزه مورد پرورش اولیه و مدیریت فنی و بهداشتی قرار گیرد.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد تولیدات میگوی کشور از سطح مزارع استان‌های بوشهر و هرمزگان برداشت می‌شود و تولید میگو در استان خوزستان امسال با یک هزار و ۷۱۸ تُن نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است و ارتقاء رتبه خوزستان و دستیابی به جایگاه سوم و بالاتر کشوری پیش‌بینی می‌شود.

معدنی با بیان اینکه افق تولید میگو به نحوی هدایت می‌شود که سهم نسبتاً قابل‌توجهی از تولیدات کشور در خوزستان پایه گذاری و تأمین شود تصریح کرد: هدفگذاری تولید میگوی خوزستان به گونه‌ای است که علاوه بر توسعه مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان، مجتمع پرورش میگوی ۳۹۵ هکتاری هندیجان، شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جدید، بهره مندی از آب‌های نامتعارف، مزارع منفرد و استخر‌های دو منظوره، استفاده از زهاب مزارع نیشکر نیز به سرعت در حال برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور از خوزستان به عنوان پایتخت آبزی‌پروری ایران یاد کرد و ادامه داد: با نگاهی به مجموعه تولیدات شیلاتی استان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، ماهیان سردابی، ماهیان گرمابی و سایر آبزیان و همچنین وجود منابع مستعد آبزی پروری و پتانسیل‌های آبی بسیار بالا و اقلیم متنوع اهمیت به‌کارگیری کلیه منابع موجود با یک ریل‌گذاری مناسب در مسیر رشد پایدار جهت تحقق سیاستگذاری‌های راهبردی سازمان شیلات دوچندان می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار