هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلار‌ی هند برای احداث مگاپورت کانتینری

دولت هند اعلام کرد با هزینه‌ای معادل ۵ میلیارد دلار یک پروژه کلیدی مگا‌پورت کانتینری در خلیج گالاتیا در جزیره نیکوبار را برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری با ظرفیت جابه‌جایی ۵۰۰ میلیون تُن در سال احداث می‌کند.
کد خبر: ۹۷۶۸۱

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلار‌ی هند برای احداث مگاپورت کانتینری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ دولت هند برای احداث این بندر چشم انداز سال ۲۰۴۷ میلادی را در نظر گرفته و عمدتاً برای استفاده از موقعیت استراتژیک کالا‌های صادره و یا وارد شده از کلمبو و سنگاپور است.  

این ترمینال دارای عمق بیش ار ۲۰ متر خواهد بود که برای جابه‌جایی بزرگترین کشتی‌های کانتینری ساخته می‌شود.  

«شری سونووال» یکی از مسئولان دولتی هند در این زمینه گفت: مجوز احداث این مگا بندر در سال ۲۰۲۲ میلادی از وزارت محیط زیست و جنگل‌ها دریافت شده و پاکسازی جنگل برای پروژه آغاز شده است.  

قرار است مناقصات ساخت فاز اول این پروژه ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام شود و تا سال ۲۰۵۸ میلادی در چهار فاز به اجرا در بیاید که در هر فاز جابه‌جایی ۱۶ میلیون TEU  کانتینر پیش‌بینی شده است.  

به طور کلی با احداث این مگا پورت ظرفیت جابه‌جایی آن ۵۰۰ میلیون تُن کالا در سال است که برای تکمیل آن ۵۷۴ پروژه جدید در بندر به اجرا در می‌آید.  

همانگونه که اشاره شد دولت هند اعلام کرده با توجه به اینکه ۷۵ درصد محموله‌های صادراتی و وارداتی این کشور از طریق کشور‌های کلمبو، سنگاپور و پورت کلانگ حمل می‌شود به همین جهت این بندر در مسیر نزدیک به  این کشور‌ها احداث خواهد شد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار