روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

اتمام پروژه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ساحل مُکسر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از اتمام پروژه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ساحل مُکسر با صرف ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۱۶

اتمام پروژه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ساحل مکسر

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ساحل مکسر به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های توریسم ساحلی و دریایی استان هرمزگان، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این ساحل زیبا همچنان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، ادامه داد: زیرساخت‌های اخیر ایجاد شده در ساحل مُکسر شامل ۱۵ سکوی نشیمن است، هشت باربیکیو و هشت سطل زباله بتنی در این ساحل است که این پروژه با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شده است.

به گفته وی، ساحل مُکسر از سواحل زیبای جنوب ایران در شهرستان بندر لنگه و در غرب هرمزگان است که به خاطر شکستگی‌های فراوان در این صخره‌ها این ساحل به مکسر مشهور شده است.

 وی تاکید کرد: ساحل مکسر یکی از منحصربه فردترین سواحل ایران محسوب می‌شود که امواج خروشان دریا، صخره‌های آن را به شکل و شمایلی خاص درآورده‌اند، شاهکاری که فرسایش با کمک آب‌های خلیج فارس و صخره‌های ساحل مُکسر پدید آورده است.

 مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: این ساحل خارق‌العاده با تندیس‌های سنگی و صخره‌ای در جاده ساحلی بندر مقام طی سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین مراکز توریستی استان تبدیل شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به وجود این طبیعت خاص و منحصر به فرد ساحلی، پرونده ثبت ساحل مُکسر جهت ثبت در فهرست ملی طبیعی کشور در حال آماده سازی است.

به گفته محسنی، همچنین نزدیکی جزیره شیدور به این ساحل باعث افزایش جذابیت‌های توریستی این ساحل خاص شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد ثبت ساحل مکسر و نیز درخت کهنسال بندر مقام در فهرست آثار ملی کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار