روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

اختصاص یک میلیارد دلار به صندوق ضمانت صنایع دریایی کشور

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اختصاص یک میلیارد دلار به صندوق ضمانت صنایع دریایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۸۲

اختصاص یک میلیارد دلار به صندوق ضمانت صنایع دریایی کشور

حمیدرضا فلاح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: در صورت تشکیل نشدن به موقع این صندوق ضمانت دریایی در خوزستان، فعالان حوزه از تخصیص اعتبار محروم می‌مانند.

وی به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه صنایع دریایی گفت: تشکیل صندوق ضمانت صنایع دریایی برای حمایت از فعالان این حوزه ضرورت دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه راه‌اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی در خوزستان از وزارت صمت دنبال می‌شود گفت: ۴۸ جواز تأسیس و ۱۸ بهره بردار در حوزه صنایع دریایی استان فعال هستند و ساخت لنج و تجهیزات مورد صنایع دریایی استان خوزستان را برعهده دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: تخصیص ارز به استان از محل درآمد‌های صادراتی و افزایش سهمیه مواد اولیه برای صنایع دریایی تولیدی از جمله مطالبات قابل پیگیری از وزیر صمت خواهد بود.

وی بر ایجاد یک بانک تخصصی صنعت برای حمایت از صنایع دریایی تاکید کرد و گفت: تشکیل این بانک به اقدامات مؤثر و تخصصی در حوزه صنایع دریایی و تولید انواع شناور‌های دریایی کمک می‌کند.

فلاح کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات صنایع دریایی خوزستان بیان کرد و گفت: استاندار خوزستان پیگیر رفع مشکلات صنایع دریایی خوزستان هستند.

به گزارش مانا، استان ساحلی خوزستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنایع دریایی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار