روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

صنایع کشتی‌سازی باید ناوگان صیادی را از شکل سنتی خارج کنند

استاندار خوزستان خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های صنعت کشتی سازی استان با هدف ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و نوسازی ناوگان حمل‌و ونقل دریایی خوزستان شد.
کد خبر: ۹۷۳۷۲

صنایع کشتی‌سازی باید ناوگان صیادی را از شکل سنتی خارج کنند

به گزارش خبرنگار مانا، علی‌اکبر حسینی محراب در جریان بازدید از یک شرکت کشتی‌سازی در خرمشهر در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: نباید اجازه داد صنایع دریایی خوزستان به علت مشکلات مالی و اعتباری زمینگیر شوند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک استان ساحلی و دریایی است و باید صنایع دریایی پویا و فعال داشته باشد افزود: نیاز خوزستان به شناور‌های صیادی، باری و تجاری روز به روز بیشتر می‌شود.

نمایندۀ عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه ناوگان صید و صیادی استان نیازمند نوسازی است، افزود: صنایع دریایی استان باید بتوانند در این مسیر گام‌های بلندی بردارند و ناوگان صید و صیادی خوزستان را از حالت سنتی خارج کنند.

حسینی محراب آمادگی مجموعه دولت و بانک‌ها را برای تامین مالی و سرمایه درگردش صنایع کشتی‌سازی خوزستان اعلام کرد و در ادامه از اداره کل صنایع استان خوزستان خواست مشکلات صنایع دریایی را جمع‌بندی و به استانداری منعکس کند.

وی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای بازگشت صنایع به چرخه تولید افزود: هیچ صنعت دریایی نباید به خاطر مسائل مالی و اعتباری از تولید بازایستد.

استاندار خوزستان به همراه نادر عمید‌زاده فرماندار ویژه خرمشهر و علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از بخش‌های مختلف یک شرکت کشتی‌سازی سازنده شناورهای زیر یک  هزار تُن در منطقه جُرُف خرمشهر بازدید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار