هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

گمرکات بوشهر رتبه نخست صادرات کشور را کسب کرد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از صادرات پنج میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار محصولات غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: گمرکات استان رتبه نخست صادرات کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۹۷۳۶۴

گمرکات بوشهر رتبه نخست صادرات کشور کسب کرد

ابوالقاسم محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از صادرات پنج میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار کالا در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت داشت: کالا‌هایی که از گمرکات استان بوشهر طی شش ماهه نخست امسال صادر شده، افزون بر ۱۵ میلیون ۳۲۶ هزار تُن وزن دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی یافته است.

وی از مثبت بودن تراز تجاری استان بوشهر در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این شش ماهه، میزان واردات از گمرکات استان بوشهر ۳۱۲ هزار و ۸۱۹ تن بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر ارزش محموله‌های وارداتی از استان بوشهر را یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۳۱۲ هزار و ۸۱۹ تُن کالای وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده و در بخش واردات استان بوشهر رتبه ششم کشور دارد.

محمدزاده با بیان اینکه در این مدت پنج میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار محصولات غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است گفت: ۲۳.۵ درصد از سهم صادرات غیرنفتی کل کشور مربوط به استان بوشهر است.

وی رتبه استان بوشهر در بخش صادرات کالا غیرنفتی در کشور نخست اعلام کرد و افزود: چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان و ترکیه پنج کشور برتر واردکننده کالا از استان بوشهر و پس از آن ویتنام، سریلانکا، مناطق آزاد تجاری، موزامبیک و روسیه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار