روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

امارات امتیاز ۳۰ ساله بندر تانزانیا را به دست آورد

شرکت دی‌ پی ورلد امارات براساس یک قرارداد یک میلیارد دلاری امتیاز بهره برداری ۳۰ ساله از بندر دارالسلام تانزانیا را به انحصار خود درآورد، تا این بندر را به دروازه صادرات فلزات انرژی سبز از کمربند مس در جنوب آفریقا تبدیل کند.
کد خبر: ۹۷۳۵۴

امارات امتیاز ۳۰ ساله بندر تانزانیا را به دست آورد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime-executive؛ این قرارداد با حضور «سامیا سولوهو حسن» رئیس جمهور تانزانیا و «Plasduce Mkeli Mbossa»، مدیر‌کل سازمان بنادر تانزانیا و «سلطان احمد بن سلیمان» مدیر‌عامل شرکت دی پی ورلد منعقد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: بر‌اساس این قرارداد  قرار است دی پی ورلد امارات طی یک سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عملیات بندری، حمل‌و‌نقل و لجستیک  تانزانیا را بهینه  کرده و سرعت بخشد‌.

«سلطان احمد بن سلیمان»  مدیر‌عامل شرکت دی پی ورلد امارات در این مراسم  گفت: این قرارداد نقطه عطفی در جهت تلاش‌های ما برای استفاده از تخصص جهانی دی پی ورلد برای تقویت زنجیره تامین است. 

ما در نظر داریم که با این سرمایه گذاری بندر دارالسلام را به دروازه صادرات فلزات انرژی سبز از کمربند مس در جنوب آفریقا تبدیل کنیم. از پروژه های دیگر می‌توان به بهبود اتصالات ریلی و ساخت سردخانه برای بخش کشاورزی نام برد. 

«Plasduce Mkeli Mbossa»، مدیر‌کل سازمان بنادر تانزانیا نیز در ادامه گفت: ما از این توافق با دی پی ورلد امارات برای نوسازی بندر دارالسلام بسیار خوشحالیم و این قرارداد همکاری‌، راهی نوین برای دولت تانزانیا در جهت تحقق اهداف لجستیکی خود باز می‌کند. 

در پایان این گزارش آمده است: از بنادر دیگر آفریقایی که در دست دی پی ورلد قرار دارد می‌توان بندر بربرا‌، داکار و رواندا را نام برد.  با انعقاد این قرارداد حضور دی پی ورلد در بنادر آفریقا پر‌رنگتر از قبل می‌شود‌.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار