روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

برآورد تولید ۶۱ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۲

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۷ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت میگو رفته است، بیان داشت: بر این اساس میزان تولید میگوی کشور حدود ۶۱ هزار تSن برآورد شده است.
کد خبر: ۹۷۳۴۱

برآورد تولید ۶۱ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۲

رجبعلی قربانزاده در گفتگو با خبرنگار مانا  تکثیر و پرورش میگوی آب شور را یکی از زمینه‌های اصلی سرمایه گذاری و اولویت‌های توسعه‌ای سازمان شیلات ایران عنوان کرد و گفت: مطابق مطالعات انجام شده بیش از ۳۰۰ هزار هکتار اراضی غیر‌قابل کشت، لم یزرع و مناسب پرورش میگو در سواحل جنوبی و در شمال در استان گلستان شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، ادامه داد: از این میزان حدود ۱۰۰ هزار هکتار در مرحله توسعه بوده و حدود ۴۰ هزار هکتار نیز در مرحله احداث است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۷ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت میگو رفته است، بیان داشت: بر این اساس میزان تولید میگوی کشور حدود ۶۱ هزار تُن برآورد شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: سرمایه گذاری در این صنعت با توجه به امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده به روش‌های متراکم و فوق متراکم بسیار پر‌سود و با حاشیه امنیت بالا خواهد بود.

به گفته وی، میگو‌های پرورشی در مجموع به ۲۱ کشور جهان صادر شده است که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، همچنین از صادرات مستقیم میگوی پرورشی برای نخستین بار به طور مستقیم به کشور چین اشاره کرد و بیان داشت: صادرکنندگان در حال جذب بازار‌های جدید به ویژه در اروپا هستند.

قربانزاده، روسیه را یکی از بازار‌های جدید و بزرگ برای آبزیان ایران و میگوی پرورشی اعلام کرد و گفت: سال به سال شاهد افزایش صادرات آبزیان به این کشور هستیم؛ امسال شاهد بیشترین میزان صادرات میگوی پرورشی در میان کشور‌های هدف به روسیه بودیم که این روند ادامه خواهد داشت.

به گفته وی علاوه بر روسیه، میگوی پرورشی به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و نیز کشور‌های جنوب شرق آسیا و اروپایی صادر می‌شود و بخشی از میگو نیز به تدریج در بازار داخلی توزیع و به مصرف ایرانیان می‌رسد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: صادرات آبزیان به کشور‌های هدف صادرات به طور مداوم توسط صادرکنندگان بخش خصوصی در حال انجام است؛ این میزان آبزیان به کشور‌های زیادی صادر شده‌اند که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار