روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

توقیف ۳ فروند شناور صید ترال و پرساین در سواحل بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: سه فروند شناور صید ترال و پرساین در سواحل استان بوشهر توقیف شد.
کد خبر: ۹۷۳۰۲

توقیف ۳ فروند شناور صید ترال و پرساین در سواحل بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ عبدالکریم غلامی  با اشاره به توقیف سه شناور متخلف در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای مبارزه با صید غیر‌مجاز و رضایتمندی جامعه صیادان قانونمند، عوامل این یگان در گشت دریایی سه فروند قایق بدون هویت را به علت انجام صید ممنوعه ترال و پرساین  متوقف کردند.

وی ادامه داد: چهار جفت تخته صید ترال قایق، پنج رشته تور ترال میگو قایق، دو حلقه طناب و دو عدد دیرک ترال از دو شناور صید ترال کشف و ضبط شد.  

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر همچنین در رابطه با توقیف یک شناور صید پرساین تصریح کرد: گشت یگان حفاظت منابع آبزیان یک قایق را به دلیل صید به روش ممنوعه پرساین در جنوب استان بوشهر توقیف و یک طاقه تور پرساین از شناور متخلف کشف شد.

سرهنگ غلامی با بیان اینکه صید پرساین همانند ترال جز روش‌های ممنوعه صید است گفت: این روش صید براساس اعلام شیلات استان فقط برای ۱۴ قایق صیادی و آن هم در بازه زمانی اعلامی از سوی شیلات استان بوشهر و تنها برای صید گونه ساردین قابل استفاده است که در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز فصل صید ساردین برای این ۱۴ شناور آزاد نشده است، استفاده از این روش برای این شناور‌ها نیز ممنوع است.

وی از تشکیل پرونده برای این شناور‌های متخلف و ارجاع به مراجع قضایی خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار