روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد:

رشد ۸ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر هرمزگان طی ۶ ماه

رشد ۸ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر هرمزگان طی ۶ ماه
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۸.۱ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری کالا و رشد ۸.۳ درصدی عملیات کانتینری در بنادر هرمزگان طی نیمسال نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۹۱

به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۵۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰ میلیون تن بود، اظهار داشت: شاهد رشد ۸.۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: همچنین میزان عملیات کانتینری در بنادر استان هرمزگان طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۶۵ TEU بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان جابه‌جایی مسافر دریایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۲۸ جابه‌جایی مسافر در بنادر هرمزگان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد شناور‌های زیر ۱۰۰۰ تن ورودی به بنادر هرمزگان طی مدت مذکور برابر ۵۵ هزار و ۳۷۸ فروند و تعداد شناور‌های بالای ۱۰۰۰ تن، ۲ هزار و ۸۱۵ فروند بود که در بخش شناور‌های زیر ۱۰۰۰ تن شاهد رشد ۹۷ درصدی بودیم.

تخلیه و بارگیری ریلی
عباس‌نژاد همچنین به تخلیه و بارگیری ریلی به کل عملیات در بندر شهیدرجایی در نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و اعلام کرد: کل عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی طی مدت مذکور معادل ۴۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۱۲ تن و کل عملیات ریلی برابر دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۵ تن بود که حاکی از سهم ۶ درصدی ریلی است.

وی با ارائه پیشنهاداتی به منظور افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالا در بنادر کشور، عنوان کرد: راه اندازی پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی در سیستم حمل ریلی بندر، ارائه خدمات کامل گمرکی و اسنادی توسط گمرک ریلی بندر، واگذاری مدیریت راهبری خدمات ریلی به یک متولی پاسخگو از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اتصال محوطه‌های مستعد حمل ریلی به خطوط ریلی بندر، ایجاد پنجره واحد بین بندر، گمرک و راه آهن، ایجاد و راه اندازی سیستم اسکن و توزین اختصاصی ریلی، راه اندازی سیستم مانیفست ریلی و همچنین راه اندازی قطار برنامه‌ای از دیگر پیشنهاداتی است که می‌توان در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالا به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار