روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

فعالیت ۱۲۵ هزار دریانورد در کشور

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون در حوزه‌های مختلف کشور ۱۲۵ هزار دریانورد فعال وجود دارند که استان بوشهر در این حوزه بعد از استان هرمزگان، رتبه دوم را دارا است.
کد خبر: ۹۷۱۷۳

فعالیت ۱۲۵ هزار دریانورد در کشور

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی اکبر مرزبان در همایش بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در بوشهر، نقش دریانوردان در توسعه پایدار اقتصاد دریایی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و بیان کرد: در این بین استان بوشهر نقشی ویژه دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه شناور‌های تجاری زیر ۵۰۰ تن که به شناور‌های سنتی معروف هستند استان بوشهر ۸۰ درصد این شناور‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: استان بوشهر همچنین با یک‌هزار کیلومتر وسعت ساحل در حاشیه خلیج فارس با ۱۱ بندر تجاری بزرگ و کوچک نقش قابل توجهی در تجارت دریایی کشور ایفا می‌کند.

مرزبان ادامه داد: ۳۰ درصد مراکز آموزش دریانوردی کشور در استان بوشهر واقع است که این نشان از جایگاه ویژه بوشهر در آموزش‌های دریانوردی است.

وی گفت: در حوزه شیلات وجود صیادان و همچنین وجود خطوط لوله‌ها و سکو‌های نفتی منجر شده نقش صنعت دریانوردی استان بوشهر در اقتصاد دریایی کشور بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امید است با برنامه‌های توسعه‌ای که برای بنادر استان بوشهر پیش‌بینی شده در آینده نزدیک شاهد تحول بنیادین در حوزه‌های دریایی و بندری استان باشیم.

وی گفت: پروژه‌های توسعه‌ای بسیار خوبی از شمال تا جنوب استان عملیاتی شده که به ثمر رسیدن آن‌ها بوشهر را به قطب اصلی دریایی کشور تبدیل می‌کند.

مرزبان با بیان اینکه اکنون در حوزه‌های مختلف کشور ۱۲۵ هزار دریانورد فعال است خاطرنشان کرد: استان بوشهر در این حوزه بعد از استان هرمزگان، رتبه دوم در کشور دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار